دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسط محققان ايراني؛

گجت هوشمند براي اطمينان از سلامت کودک طراحي شد

کودک

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸:۰۰


يک استارتاپ ايراني، محصولي سخت افزاري طراحي کرده که از طريق آن والدين مي‌توانند در هر لحظه از سلامت فرزند خردسال خود مطمئن شوند.

وايمکس نيوز- اين گجت با اتصال به بدن کودک، علائم حياتي کودک را از طريق بلوتوث به گوشي تلفن همراه هوشمند والدين ارسال و سپس از آنجا به وب سايت منتقل مي‌کند. 

اين محصول علايمي‌ همچون نرخ تنفس، دماي بدن و چگونگي خواب کودک را به طور لحظه‌اي پايش و گزارش مي‌کند. جالب اينجاست که اگر کودک در حين خواب بچرخد، سريعا والدين را مطلع مي‌سازد و همچنين در صورت نياز به تعويض پوشک نيز با اعلام هشدار، از اذيت شدن کودک جلوگيري مي‌کند.

با توجه به زيرساخت نرم افزاري اين گجت، والدين مي‌توانند از طريق تمامي‌ وسايل هوشمند خود به اطلاعات کودک دست پيدا کنند. اپليکيشن تلفن همراه هوشمند اين محصول نيز براي اندرويد و iOS عرضه شده و دسترسي آنلاين علاوه بر اپليکيشن، از طريق پورتال وب نيز ممکن است.

گجت هوشمند «نينيکس» که محصول يک استارتاپ ايراني است، به عنوان يک محصول دانش بنيان از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري پذيرفته شده و براي جذب سرمايه در سامانه تامين سرمايه جمعي قرار داده شده است.

نزديک به يک سال از طراحي و ساخت نمونه اوليه اين محصول سلامتي کودک مي‌گذرد و آزمون‌هاي مختلفي روي آن انجام شده است. از جمله، با همکاري تيم‌هاي فني از دانشگاه‌هاي صنعتي شريف، امير کبير و مرکز طبي کودکان تهران (دانشگاه تهران) بررسي‌هاي گوناگوني روي اين گجت انجام پذيرفته و بسياري از موارد اوليه بهينه سازي و توليد نهائي آن آماده شد و محصول نهايي نيز موفق به اخذ تاييديه دانش بنيان شده است.

منبع:مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو