شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتراک گذاری داده‌های کاربران واتس اپ با فیس‌بوک متوقف شد

فيس‌بوک و واتس اپ

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷:۰۰


بر اساس دستور نهاد نظارتی CNIL در فرانسه به واتس اپ، این شرکت دیگر حق ندارد داده‌های کاربران فرانسوی خود را با شرکت مالک خود فیس‌بوک به اشتراک گذارد.

وایمکس نیوز- واتس اپ یک ماه فرصت دارد تا این دستور را اجرا و عملیاتی کند و در غیر این صورت باید منتظر تبعات این تخلف باشد.

واتس اپ که چند سال قبل توسط فیس بوک خریداری شد یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین پیام رسان های موبایلی تلقی می شود و بر اساس تغییراتی که یک سال قبل در موافقتنامه کاربری آن ایجاد شد، داده ها و اطلاعات خصوصی کاربران خود را با فیس بوک به اشتراک می گذارد تا بتواند فعالیت های تبلیغاتی، امنیتی و غیره خود را بهبود و ارتقا ببخشد و همچنین از این اطلاعات برای گسترش کسب و کار و اقدامات تجاری خود بهره بگیرد.

CNIL بعد از تکمیل بررسی های خود به این نتیجه رسید که گسترش فعالیت های تجاری به این شیوه قابل پذیرش نیست و در ضمن واتس اپ با عدم اطلاع رسانی دقیق در این زمینه به کاربران خود تخلف کرده است و با این کار آزادی های اساسی کاربران خود را نقض کرده است.

پیش از این برخی کشورهای دیگر اروپایی نیز با تخلفات فیس بوک و واتس اپ در این زمینه برخورد کرده بودند. از جمله آلمان به فیس بوک دستور داده بود که جمع آوری اطلاعات از کاربران واتس اپ را متوقف کند و انگلیس هم در نوامبر سال گذشته درخواست مشابهی را مطرح کرده بود.

منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو