شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

واتس اپ تجاري براي کسب و کارهاي اينترنتي

واتس آپ

یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰


اپليکيشن پيام رسان واتس اپ به تازگي از سرويس جديد خود براي شرکت هاي تجاري و کسب و کارهاي اينترنتي رونمايي کرده است.

وايمکس نيوز- اپليکيشن واتس اپ که هم اکنون از محبوب ترين و پرطرفدارترين پيام رسان‌هاي جهان شناخته شده است، مدتهاست که تصميم گرفته است وارد دنياي تجارت و رشد کسب و کارهاي اينترنتي شود. چندماه پيش بود که واتس اپ اعلام کرد نسخه تجاري اين پيام رسان (WhatsApp Business) قرار است با قابليت‌هاي جديد و کاربردي، بزودي در فروشگاه اينترنتي پلي استور گوگل قابل دسترس کاربران قرار بگيرد.

بدين منظور اين پيام رسان با ايجاد يک پلتفرم و سرويس جديد تحت عنوان Whatsapp Business قصد دارد صاحبان کسب و کارهاي کوچک و بزرگ با کاربران و مشتريان خود ارتباط نزديکتري داشته باشند. البته لازم به ذکر است که اين پلتفرم جديد از طريق فروشگاه آنلاين و اينترنتي گوگل پلي و هم اکنون تنها براي کاربراني که در کشورهاي ايالات متحده آمريکا، کانادا، مکزيک، ايتاليا و اندونزي زندگي مي کنند، قابل دسترس است.

حالا اين سوال ممکن است که در ذهن ايجاد شود که اين سرويس و پلتفرم جديد چقدر مي‌تواند در زندگي کاري صاحبان کسب و کار و همچنين مصرف کنندگان و رضايت و نحوه استفاده آنها از محصولات تاثيرگذار باشد؟

نخست در اينجا بايد گفت که واتس اپ بيزينس يک اپليکيشن کاملا جداگانه و مجزا از پيام رسان عادي واتس اپ است. اين اپليکيشن، واتس اپ تجاري، به تاجران و صاحبان کسب و کارها اين امکان را مي دهد تا از طريق پلتفرم مربوطه با مشتريانشان ارتباط نزديک‌تر و موثرتري داشته باشند تا بدين ترتيب راهنمايي‌هاي بيشتري را در اختيار آنها قرار دهند و رضايتشان را به نوعي جلب کنند.  

کاربران قادر خواهند بود به راحتي اين اپليکيشن را همانند بسياري از اپليکيشن هاي ديگر از فروشگاه انلاين و اينترنتي گوگل پلي دانلود و نصب کنند. تاکنون خبري از انتشار نسخه iOS اين اپليکيشن به دست ما نرسيده است و در حال حاضر اين پلتفرم تنها براي کاربران اندرويدي قابل استفاده است.

نکته جالب توجه آن است که کاربران عادي نيازي به نصب اپليکيشن نسخه تجاري واتس اپ ندارند بلکه از طريق همان پيام رسان واتس اپ که تاکنون استفاده مي کرده اند، مي توانند با صاحبان تجارت و کسب و کارها در ارتباط باشند.

نماد و لوگوي اين اپليکيشن جديد، بجاي علامت تماس تلفني سبزرنگ، اين بار يک حرف انگليسي B است که در علامت سبزرنگ واتس اپ قرار گرفته است. همانطور که مي دانيم حرف انگليسي B، حرف نخست کلمه Businessبه معني تجارت است.

اپليکيشن واتس اپ بيزينس داراي امکانات مختلفي است که در ادامه به برخي از آنها اشاره مي کنيم:

پروفايل شرکت

کاربران بوسيله اين ويژگي قادر خواهند بود اطلاعات مربوط به شرکت مورد نظر را مشاهده کنند و از طريق اين ويژگي با آن شرکت در ارتباط باشند.

ابزارهاي پيام رساني هوشمند

امکانات هوشمندي همچون پاسخ سريع به مشتري، پيام خوشامدگويي يا هرگونه پيامي که شرکت مورد نظر آن را از پيش برنامه و طرح ريزي کرده باشد، به مشتريان و کاربران ارائه خواهد شد.  

ارائه آمار و ارقام

اطلاعاتي همچون امار و ارقام تعداد پرسش و پاسخ هاي مشابه و پيام هاي راهنمايي که براي مشتريان ارسال شده است، به آنها ارائه خواهد شد.

واتس اپ وب

همه اين امکانات و دسترسي ها اط طريق نسخه وب و از روي مرورگرهاي اينترنتي رايانه نيز قابل دسترسي و استفاده است.

نوع حساب کاربري

پروفايل شرکت مورد نظر با پروفايل ساير کاربران عادي کاملا متفاوت است و نشان دهنده تجاري بودن آن است.

لازم به ذکر است که صاحبان کسب و کارهاي کوچک و بزرگ بايد علاوه بر شماره تلفن همراه خود، يک يا چند شماره تلفن ثابت ديگر نيز وارد واتس اپ بيزينس کنند.

همانطور که در ابتداي اين خبر گفته شد، اين سرويس هم اکنون تنها براي کاربران کشورهاي محدودي و تنها براي گوشي هايي با سيستم عامل اندرويد قابل دسترسي است اما بنابر گفته واتس اپ، به زودي شاهد دسترسي تمامي کاربران در سراسر جهان به اين اپليکيشن واتس اپ تجاري خواهيم بود.

بر اساس گزارش‌هاي رسمي منتشر شده توسط واتس‌اپ، اين اپليکيشن پيام رسان داراي حدود 1.3 ميليارد کاربر در سراسر جهان  است. تعداد بالاي کاربران و مخاطبان اين پيام رسان مي تواند به منبع درآمدزايي بسيار مناسبي براي واتس‌اپ تبديل شود، به گونه اي که شرکت هاي تجاري کوچک و بزرگ بسياري براي ارتباط با مشتريان خود نيازمند سرويس هاي پيام رساني و گفت‌وگوي مستقيم واتس‌اپ هستند.

شرکت فيس‌بوک با در اختيار داشتن واتس‌اپ در سال 2014، 19 ميليارد دلار کسب کرد و هم اکنون نيز درصدد کسب پول بيشتري از اين اپليکيشن پيام رسان محبوب است. واتس‌اپ سال گذشته اعلام کرده بود که مي خواهد خدمات جديدي را به کاربرانش ارائه دهد تا بتوانند از طريق يک درگاه امن اينترنتي با شرکت هاي مورد نظرشان در ارتباط باشند. واتس‌اپ در واقع با اين کار مي خواهد جاي پاي خود را در عرصه کار و تجارت و همچنين در ميان مردم محکم تر کند تا بر محبوبيت و ثروتش افزوده شود.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو