پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ايجاد وحدت رويه درارايه چهار خدمت سلامت، آموزش، کشاورزي و بانکي درروستاها

جهرمي

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰


در اجراي مواد 67 و 69 قانون برنامه ششم توسعه چهار خدمت سلامت، آموزش، کشاورزي و بانکي و ايجاد وحدت رويه نشست بين دستگاه‌هاي اجرايي اصلي از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، وزارت آموزش‌ و پرورش ، وزارت جهاد کشاورزي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، معاونت توسعه روستايي رياست جمهوري و ساير ذينفعان برگزار شد.

وايمکس نيوز- در اين نشست  وبگاه uso.cra.ir ارايه شد و مقرر شد دسترسي به کليه دستگاه‌ها و نوپاها و نوآوران داده شود تا بتوانند براي ارايه خدمات برنامه‌ريزي کنند.

محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين جلسه گفت: در چند ماه گذشته براي ايجاد شفافيت از وضعيت ارتباطي روستاهاي سراسر کشور از طريق پيمانکاري نسبت به پايش 64 هزار روستا و آبادي انجام شد و با استفاده سيستم اطلاعات جغرافيايي به روز شد که در اين پايش علاوه بر وضعيت ارتباطي، وضعيت پوشش صداوسيما و مراکز بهداشتي نيز مورد بررسي قرار گرفت.

وي با بيان اينکه در سامانه اطلاعات ارتباطي روستاهاي کشور وضعيت موجود از نظر ارتباطات مشخص شده است، افزود: اين بررسي در سه بخش ارتباطات ثابت، تلفن همراه و اينترنت صورت گرفت.

آذري جهرمي اظهار کرد: در مجموع مشخص شد از مجموع روستاهاي مورد پايش قرار گرفته 34 درصد همه سه سرويس، 51 درصد دو سرويس، 10 درصد تنها يک سرويس و 3 درصد نيز هيچ سرويسي را ندارند.

عضو کابينه دولت تدبير و اميد با اعلام اينکه تا پايان امسال بيش از 21 هزار روستايي که تحت پوشش ايرانسل نيستند، تحت پوشش نسل چهارم قرار مي گيرند، اظهار کرد: اين اقدام بزرگي است براي اين روستاها که عمدتا داراي جمعيت و خانوار بالايي هستند.

بالاترين مقام مسوول حوزه ICT کشور با اشاره به اينکه همه دستگاه هاي دولتي مي توانند از اين سامانه براي طراحي خدمات استفادت کنند، تصريح کرد: بايد در نظر داشته باشيم که لايه خدمات را در روستاها فراهم کنيم چراکه فقط بردن شبکه براي روستاييان بدون خدمات، بازار مصرف را ايجاد کرده ايم درحاليکه بايد سعي کنيم با بردن خدمات به روستاها آنها را توانمند سازيم.

وزير ارتباطات و‌فناوري اطلاعات با بيان اينکه در برنامه سه ماهه نخست فعاليت در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعان در دولت دوازدهم هزار دستگاه خودپرداز را در روستاهاي سراسر کشور مستقر کرديم، گفت: اين اقدام مورد استقبال روستاييان قرار گرفت بطوريکه يکي از درخواست هاي مناطق روستايي استقرار خدمات بانکي است.

وي به استفاده از ICT در زمان زلزله کرمانشاه اشاره کرد و‌افزود: در زلزله اخير بسياري از مدارس به دليل زلزله از بين رفته بود که آموزش و پرورش با استفاده از شبکه ICT از طريق فبلت هايي اقدام به برقراري آموزش مجازي براي دانش آموزان زلزله زده کردند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو