یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

با بوق هشدار از سرقت لپ‌تاپ‌‎‌تان جلوگيري کنيد

توليد محتوا - لپ تاپ

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸:۰۰


لپ‌تاپ‌ها به لحاظ ابعاد کوچک‌تر و قابل حملي که دارند بيشتر در معرض سرقت هستند؛ مخصوصا که يافتن آنها هم مانند گوشي‌هاي موبايل به خاطر نبود امکانات مخابراتي در آن‌ها راحت نيست؛ اين ويژگي‌ها اهميت حفاظت از اين وسايل را بيشتر مي‌کند.

وايمکس نيوز- غفلت کردن مي‌تواند به از دست دادن لپ‌تاپ‌تان منجر شود و اگر گم شود، ممکن است تمام اطلاعات با ارزش ذخيره شده در آن به دست سارق هويت بيافتد. مخصوصا که لپ‌تاپ به لحاظ حافظه‌اي ظرفيت بيشتري دارد و ممکن است اطلاعات بسياري را در آن ذخيره کرده باشيد و از طرفي به راحتي هم قابل حمل است اما نکات زير را مي‌توانيد براي حفظ امنيت لپ‌تاپ خود به خاطر داشته باشيد.

 قفل لپ تاپ با کابل امنيتي

در محل کار، هتل يا ديگر مکان‌هاي عمومي از کابل امنيتي لپ‌تاپ استفاده کنيد. آن را به چيزي ثابت و يا تکه اثاثيه بزرگي (مانند ميز) متصل کنيد.

مراقبت از لپ‌تاپ در فرودگاه‌ها و هتل‌ها

هنگامي که از گيت بازرسي فرودگاه رد مي‌شويد، چشمان خود را از لپ‌تاپتان برنداريد.  تا زماني که فرد جلويي شما از گيت بازرسي به طور کامل عبور نکرده است، مراقب لپ تاپ خود باشيد. سردرگمي و بهم ريختن بازرسي‌هاي امنيتي مي‌تواند فرصت خوبي براي دزدان باشد.

اگر در هتل توقف مي‌کنيد، کابل امنيتي کافي نخواهد بود. لپ تاپ خود را در محل امني از اتاق نگهداري کنيد. اگر لپ‌تاپ را به کابل امنيتي متصل کرده و آنرا در اتاق هتل گذاشته‌ايد، حتماً آويز "لطفاً مزاحم نشويد" را جلوي در ورودي اتاق قرار دهيد.

فعال کردن مکانيزم هشداردهي

براساس نيازمندي‌هاي امنيتي، استفاده از مکانيزم‌هاي هشداردهي در لپ‌تاپ مي‌تواند ابزاري مفيد باشد. برخي مکانيزم‌هاي هشداردهي در لپ‌تاپ وجود دارند که زماني حرکت غيرمنتظره‌اي وجود داشته باشد يا رايانه به محدوده‌اي خارج از مکان تعريف شده برده مي‌شود، صدا خواهند داد. برنامه‌اي که هنگام اتصال لپ‌تاپ به اينترنت مکان لپ‌تاپ دزيده شده را گزارش مي‌دهد نيز مي‌تواند مفيد باشد.

  قرار دادن لپ‌تاپ در کيفي که کمتر آشکار باشد

بر اساس اطلاعات سايت مرکز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه‌اي، هنگامي که لپ‌تاپ‌تان را در خيابان حمل مي‌کنيد، حمل آن در کيف کامپيوتر به نوعي بيانگر وجود لپ‌تاپ در آن است. به جاي کيف کامپيوتر از کيفي ديگر مانند کوله پشتي استفاده کنيد.

قرار ندادن روي زمين

مهم نيست در چه مکان عمومي (اتاق کنفرانس، کافي شاپ يا کنار ميز ثبت نام) قرار داريد بلکه مهم آن است که به هيچ وجه لپ‌تاپتان را روي زمين نگذاريد. اگر مي‌خواهيد اين کار را انجام دهيد، آن را ميان دو پا يا روبروي پاي خود قرار دهيد تا يادتان بماند که لپ تاپ در آنجا قرار دارد.

رها نکردن در ماشين

ماشين‌هاي پارک شده، هدف مناسبي براي دزدان لپ‌تاپ است. اگر چاره‌اي نداريد و بايد آن را در ماشين بگذاريد، آنرا قفل کرده و خارج از ديد قرار دهيد.

کلمات عبور را در کنار لپ‌تاپ قرار ندهيد

به خاطر سپردن کلمات عبور قوي يا شماره‌هاي دسترسي ممکن است کاري سخت باشد. از طرف ديگر، نگهداري آن در کيف لپ تاپ يا ذخيره آن در لپ تاپ مانند جاگذاشتن کليد در ماشين است. دسترسي دزد به اطلاعات شخصي يا شرکتي خود را آسان نکنيد.

مبنع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو