یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

شرط لازم توسعه کسب و‌ کارهاي نوپا ايجاد اکوسيستم رشد آنهاست

جهرمي

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵:۰۰


وزير ارتباطات و‌ فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه ابلاغ استفاده از ضد بد افزار بومي يک دستور حاکميتي براي بخش دولتيست، گفت: وجود اکوسيستم براي رشد کسب و‌کارهاي نوپا شرط لازم و خلاقيت شرط کافي است.

وايمکس نيوز- آذري جهرمي در نشست شرکت ها، استارت آپها و فعالين حوزه ICT استان يزد با اشاره به بحث حمايت از ابزارها گفت: امنيت براي ما بحث حاکميتي است و همه کشورها در حوزه هاي دفاعي مباحث حاکميتي خود را دارند و اگر مي گويند از ضد بدافزار بومي استفاده شود اين يک دستور حاکميتي است.

 وي با اعلام اينکه بايد توان خود را در عرصه حاکميتي بالا ببريم، افزود: اين ابلاغ در زمينه استفاده از ضد بدافزار بومي فقط مختص بخش دولتي است و بخش خصوصي الزامي در اين مورد ندارند.

 آذري جهرمي با بيان اينکه در عرصه سرويس هاي اقتصادي نبايد رقابت را از بين ببريم، اظهار کرد: در هر عرصه اي نمي توان اعمال حاکميت کرد. لذا احترام اکوسيستم را بايد نگه داريم و بر مبناي آن حرکت کنيم و قياس پادويش در مقابل ساير اپليکيشن ها نياز حاکميتي و‌صنايع دفاعي ماست.

 عضو کابينه دولت تدبير و اميد با اشاره به آمار کاهش اشتغال در اقتصاد صنعتي و‌کشاورزي نسبت به ميزان سرمايه گذاري تصريح کرد: تنها حوزه اي که با رشد اشتغال در مقايسه با ميزان سرمايه گذاري انجام شده روبرو بوده است بخش خدمات است که فناوري اطلاعات نقش بسيار زيادي در آن دارد.

 بالاترين مقام مسوول حوزه ICT با اشاره به آمارهاي جهاني در سال 2017 خاطرنشان کرد: در شاخص ايجاد کسب و‌کارهاي نوپا که مبتني بر خلاقيت و‌نيروي انساني است شاخص هاي ايران سه برابر منطقه و دو برابر شاخص هاي جهاني است

 وزير ارتباطات و‌فناوري اطلاعات شرط لازم براي ايجاد کسب و‌کارهاي نوپا را خلاقيت دانست و گفت: البته شرط لازم براي توسعه آن وجود اکوسيستم است تا بتواند اين کسب و کارها را رشد دهد.

 آذري جهرمي با بيان اينکه همه شرايط براي ايجاد اکوسيستم کسب و‌کارهاي نوپا امروز در کشور فراهم نيست، توضيح داد: البته دولت از سال 1393 حرکتي را در توسعه زيرساخت هاي ارتباطي آغاز کرد که باعث شد آنها به زيرساخت هاي توسعه کشور تبديل شود بطوريکه از ابتداي سال 95 تا شش ماهه نخست سال 96 در حوزه فضاي مجازي 150 هزار شغل ايجاد شده است.

 وي سه ضلعي اينترنت اشيا، هوش مصنوعي و داده هاي بزرگ به را سه ضلعي توسعه اقتصاد ديجيتال دانست و افزود: امروز استعدادهاي ما از دنيا عقب ماندگي ندارند اما تجربه شکست عرصه صنعتي در ورود به حوزه مخابرات را داريم و‌مي توانيم از آن درس بگيريم وقتيکه در زماني سازندگان داخلي جلوتر از شرکت هايي چون سامسونگ سوويچ توليد مي کردند اما امروز وضع به گونه ديگريست.

 عضو‌کابينه دولت دوازدهم با بيان اينکه براي ايجاد اکوسيستم بايد گفتمان اقتصاد ديجيتال را در کشور‌حاکم کنيم، اظهار‌کرد: اگر خودمان را از هم اکنون آماده کنيم و فعالانه با آن برخورد کنيم در پنج سال آينده حرفي براي گفتن داريم.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو