شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

براي ارائه به اپراتورهاي ارتباطي؛

شرايط واگذاري امکانات ارتباطي مازاد دستگاه­هاي اجرايي اعلام شد

کابل - تجهيزات

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸:۰۰


کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات شرايط و ضوابط واگذاري امکانات ارتباطي مازاد دستگاه­هاي اجرايي به اپراتورهاي ارائه دهنده خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات را تصويب کرد.

وايمکس نيوز- کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در جلسه 271 خود با استناد به بند ب ماده 67 برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشور شرايط و ضوابط واگذاري امکانات ارتباطي مازاد دستگاه­ها به ارائه کنندگان خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات را تصويب کرد.

اين مصوبه با هدف توسعه دولت الکترونيک و حفظ و يکپارچگي شبکه ملي اطلاعات و افزايش بهره‌­وري زيرساخت­هاي ارتباطي کشور، جلوگيري از هدر رفت منابع و سرمايه­ هاي کشور در ايجاد شبکه ­هاي موازي، امکان مديريت واحد، متمرکز تخصصي و فني در ايجاد، توسعه، نگهداري و ارائه خدمات بر بستر شبکه­ هاي ايجاد شده و همچنين در جهت هم افزايي هرچه بيشتر در ايجاد شبکه­ هاي زيرساختي تصويب شده است.

براين اساس مقرر شد در جهت تحقق واگذاري امکانات ارتباطي مازاد دستگاه­ها به ارائه کنندگان خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از تاريخ ابلاغ اين مصوبه، بار ديگر، طي يک فراخوان سه ماهه، تمامي دستگاه­هاي اجرايي و نهادهاي غيرنظامي مشمول بند ب ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه را شناسايي کند.

کليه دستگاه­هاي اجرايي و نهادهاي غير نظامي درصورت تمايل به ارائه خدمات و امکانات مازاد ارتباطي در اختيار يا اقدام قبلي در اين خصوص موظف هستند، در فراخوان رگولاتوري شرکت کرده و اطلاعات مورد نياز اين سازمان از قبيل اعلام فهرست نام دريافت کنندگان خدمات و امکانات، نوع امکانات قابل ارائه، محل ارائه امکانات و ديگر جزئيات موردنظر را به رگولاتوري ارائه کرده و نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

دستگاه­هاي اجرايي و نهادهاي غير نظامي که از طريق فراخوان نسبت به دريافت مجوز از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اقدام نکنند اجازه واگذاري امکانات مازاد ارتباطي را به ساير دستگاه ها نداشته و در صورت واگذاري يا ادامه ارائه خدمات بدون اخذ مجوز از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي برابر قانون پيگيري خواهد شد.

دستگاه­هاي اجرايي و نهادهاي غير نظامي مشمول اين مصوبه پس از اخذ مجوز از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي ارائه امکانات و خدمات مازاد، موظف به رعايت مفاد توافق نامه سطح سرويس ( SLA ) مورد تاييد سازمان رگولاتوري خواهند بود.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو