یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رگولاتوری در تصویب تعرفه خطوط E1 بی طرف نبوده است

تیک نیوز

دوشنبه ۱۱ دی ۱۲۷۸ - ۰۰:۰۰:۰۰


دبیر انجمن شرکت‏های اینترنتی شاخه استان فارس در مورد تعرفه مصوب خطوط E1 گفت: تصویب این تعرفه، عملا نهاد نظارتی چون سازمان تنظیم مقررات را از یک ناظر بی طرف خارج می سازد. <BR>

وایمکس نیوز - طالب شرفی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه مهمترین معضل راه اندازی یک شرکت خدمات دهنده اینترنت، استهلاک بالای تجهیزات لازم برای راه اندازی چنین شرکتی است، گفت: اگر یک شرکت بخواهد قیمت این تجهیزات را که در مدت کوتاهی مستهلک می شود را بپردازد، باید سوددهی بسیار بالایی داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه در صورتی که در حال حاضر چنین افقی برای شرکت های اینترنتی وجود ندارد، ادامه داد: تا پیش از این هزینه راه اندازی خطوط E1 به عنوان سرمایه شرکت محسوب می شد و به عنوان ودیعه در اختیار مخابرات بود، اما با توجه به اعلام تعرفه های جدید خطوط E1 به نظر می رسد که اکنون هزینه خطوط E1 نیز به عنوان یک هزینه باید در نظر گرفته شود.
به گفته وی با این اوصاف که خطوط E1 به عنوان یک فناوری قدیمی به مرور کارایی خود را از دست می دهد، سازمان تنظیم مقررات عملا میان دو بخش خصوصی به نفع یک طرف آن قانون گذاری کرده است. به طوری که مخابرات در صورت از میان رفتن موضوعیت خطوط E1 عملا آنها را فروخته و هزینه آنها را دریافت کرده است. در صورتی که شرکت های اینترنتی ضعیف باید هزینه های جاری و سرمایه شرکت بزرگی چون مخابرات را تامین کنند.
شرفی افزود: علاوه بر این باید توجه داشت که با پرداخت ماهاانه هزینه نگهداری به مبلغ 75 هزار تومان توجیهی برای پرداخت 500 هزار تومان مبلغ راه اندازی اولیه درست به نظر نمی رسد چرا که مخابرات در هیچ بخشی از فعالیت راه اندازی خطوط E1 نقشی ندارد. این درحالیست که هزینه تجهیزات انتقال (Transmition) و راه اندازی آن را نیز مشترک پرداخت می کند. تنها مخابرات خط E1 را در تجهیزات خود تعریف می کند.
وی گفت: به این ترتیب علاوه بر اینکه تغییر تعرفه های خطوط E1 توجیه اقتصادی ندارد و یک طرف را به نفع طرف دیگر متضرر می سازد بلکه عملا نهاد نظارتی چون سازمان تنظیم مقررات را از یک ناظر بی طرف نیز خارج می سازد.
به گفته وی تعرفه وضع شده با اقدامات مخابرات در راه اندازی و نگهداری خطوط E1 نیز مغایر است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو