شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

قابليت استفاده از مترجم مايکروسافت بدون اتصال به اينترنت

مترجم

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰


شرکت مايکروسافت قابليت استفاده بدون اتصال به اينترنت از برنامه مترجم خود را که از هوش مصنوعي استفاده مي‌کند، فراهم کرده است.

وايمکس نيوز- برنامه مترجم شرکت مايکروسافت مدتي است که منتشر شده است. اين برنامه از هوش مصنوعي براي ترجمه بيش از 60 زبان استفاده مي‌کند. همچنين، برنامه مترجم مايکروسافت تنها در سيستم عامل اندرويد بيش از پنج ميليون بار نصب شده و به افراد در سفر کمک کرده است.

در گذشته، چنين فناوري هوش مصنوعي نه تنها نيازمند سخت‌افزار مخصوص، بلکه نيازمند اتصال به اينترنت براي افزايش قابليت‌هاي آن بوده است. اکنون که تلفن‌هاي همراه هوشمند قدرتمندتر از هميشه شده‌اند، مايکروسافت قابليت استفاده از اين مترجم را بدون اتصال به اينترنت فراهم کرده است.

به اين ترتيب، کاربران بايد بسته‌هاي زبان مورد نظر خود را دريافت کنند که به اين صورت، اطلاعات تنها بر تلفن‌هاي همراه نصب خواهد شد و به طور کامل از روي دستگاه کاربران قابل اجرا خواهد بود.

تلاش‌ها براي ايجاد قابليت انجام ترجمه با استفاده از هوش مصنوعي و به صورت آفلاين پيش از اين آغاز شده بود. در سال گذشته ميلادي، استفاده از هوش مصنوعي در تلفن‌هاي همراه که از تراشه‌‎هاي قدرتمندتر استفاده مي‌کردند، آغاز شد. اکنون اين قابليت بهبود يافته است و اندازه اطلاعات لازم براي آن کاهش يافته است تا به اين ترتيب، اين برنامه‌ها بتوانند در هرگونه تلفن هوشمند قابل اجرا باشند. قابليت‌هاي جديد برنامه مترجم مايکروسافت در سيستم عامل آي او اس، اندرويد و آمازون فاير قابل دسترسي است.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو