دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوگل پيام‌رسان اختصاصي اندرويد عرضه مي‌کند

پيام رسان

یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰


ظاهرا گوگل تصميم گرفته است که در رقابت با iMessage اپل، سرويس پيام‌رسان اختصاصي خود را تحت عنوان «چت» ارائه و عرضه کند.

وايمکس نيوز- گزارش‌هاي منتشر شده حاکي است که گوگل درصدد عرضه يک سرويس پيام‌رسان اختصاصي براي خود است که احتمالا با نام «چت» براي کاربران گوشي‌هاي هوشمند اندرويدي ارائه و منتشر خواهد شد.

سرويس پيام‌رسان «چت» گوگل که يک سيستم ساده مبتني بر استاندارد سرويس‌هاي ارتباطي غني (RCS) است، جايگزين مناسبي براي پيام کوتاه متني (SMS) و پيام محتواي چندمنظوره (MMS) خواهد بود.

درواقع بايد گفت که چت يک اپليکيشن جديد نيست بلکه تنها نسخه ارتقاءيافته پيام‌رسان سيستم عامل اندرويد است که به طور خودکار در اپليکيشن گوشي‌هاي هوشمند اندرويدي فعال‌سازي مي‌شود.

اين سرويس، قابليت‌هاي متعددي همچون گزارش خوانده شدن و مشاهده پيام‌ها، مشاهده وضعيت در حال نوشتن مخاطبان، ارسال ويديو، تصاوير با کيفيت بالا و پيام‌رسان گروهي را داراست و به کاربرانش اين امکان را مي‌دهد تا تمامي انتظاراتي را که از يک پيام‌رسان امن و مطمئن دارند، برآورده کند.

پيام‌رسان چت از اينترنت ديتاي گوشي هوشمند کاربر مورد نظر استفاده مي‌کند و مانند سرويس iMassage اپل، زماني که مخاطب اين پيام‌رسان را برروي گوشي خود نداشته باشد، پيام به صورت پيام کوتاه يا چندمنظوره براي وي ارسال مي‌شود و از اعتبار پولي آن کسر مي‌شود.

البته بايد در مورد امنيت آن گفت که پيام‌رسان چت گوگل برخلاف iMassage اپل و سيگنال، از قابليت رمزنگاري شده يا End-toEnd Encryption برخوردار نيست و اين بدان معناست که پيام‌ها در سرورهاي توسعه‌دهنده آن يعني گوگل نگهداري مي‌شوند و درصورت لزوم، امکان بازيابي و دسترسي به آن‌ها وجود دارد.

چت که توسط گوگل هم‌اکنون در حال توسعه و انتشار است، مي‌تواند جايگزين مناسبي براي پيام‌رسان‌هاي معروف اندرويدي همچون گوگل پلاس، هنگ‌اوت، Allo و Duo باشد. با عرضه سرويس پيام‌رسان چت، اپليکيشن Allo از اين پس متوقف خواهد شد چراکه گوگل تمرکز خود را برروي چت گذاشته است.

گوگل با همکاري مايکروسافت، 55 اپراتور و 11 شرکت شرکت مخابراتي قصد دارد اين سرويس را به يک استاندارد جهاني تبديل کند. تاکنون تنها سيستم عامل هاي اندرويد و ويندوز از پيام‌رسان چت پشتيباني مي‌کنند اما هنوز معلوم نيست که آيا گوشي‌هاي آيفون و محصولات اپل نيز مي‌توانند از آن استفاده کنند يا خير.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو