دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سومين کلان شهر ويتنام هم هوشمند مي‌شود

شهر هوشمند

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰:۰۰


يک شرکت پيشگام در زمينه فناوري اطلاعات در ويتنام اعلام کرده است که قصد دارد شهر دانانگ اين کشور را در عرض دو سال به يک شهر هوشمند تبديل کند.

وايمکس نيوز- اينترنت اشياء و شهر هوشمند دو واژه‌اي است که از اين پس بيشتر به گوشتان خواهد خورد چراکه امروزه شرکت‌هاي فعال در زمينه علم و تکنولوژي با همکاري اپراتورهاي مخابراتي با همکاري‌هاي خود مي‌خواهند روياي شهر هوشمندي را که تمامي اشياء و وسايل آن به اينترنت مجهزند و کارها با سرعت بسياري  قابل انجام خواهد بود، محقق کنند.

اينترنت اشياء ( IoT ) به معني يک شبکه جهاني از اشياء مرتبط و متصل است که هر يک داراي آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهاي استانداردشده‌اي با يکديگر در ارتباط هستند.

حالا اين شرکت پيشگام در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات در ويتنام (FPT ) به تازگي اعلام کرده است که اين کشور مي‌خواهد در راستاي هوشمندسازي شهرهاي مهم و تجاري خود، شهر «دانانگ» را عرض مدت دو سال به يک شهر هوشمند تبديل کند. قرار است امکانات و تجهيزات اين شهر در حوزه‌هاي انرژي، بهداشت و سلامت، حمل و نقل عمومي و کشاورزي همگي هوشمند شوند.

اين شرکت بزرگ مي‌خواهد 15 ميليارد دونگ ويتنام معادل 658 هزار دلار در اين زمينه سرمايه‌گذاري کند تا سومين شهر بزرگ اين کشور را در سال آينده هوشمند کند. اين شرکت همچنين اعلام کرده که پروژه هوشمندسازي شهرهاي ويتنام تا سال 2020 ميلادي به پايان خواهد رسيد و شهروندان در اين کلان شهرها قادر خواهند بود از امکانات گسترده و متنوع شهر محل سکونت خود استفاده کرده و لذت ببرند.

ترونگ گيا بين – مديرعامل شرکت FPT ويتنام – در اين باره خاطرنشان کرد: هوشمندسازي شهر دانانگ مي تواند تجارت مبتني بر اينترنت اشياء را در اين کشور تقويت کرده و بهبود ببخشد.

وي در ادامه افزود: اينترنت اشياء و شهرهاي هوشمند از اين پس کليد موفقيت، توسعه و پيشرفت شهرها در جهان به شمار خواهد آمد.

دانانگ (?à N?ng) يک شهر بندري بزرگ در سواحل جنوب مرکزي ويتنام و سومين شهر بزرگ اين کشور است. هزينه زندگي در اين شهر نسبت به پايتخت و يک شهر ديگر، بسيار کمتر است ولي از لحاظ بازرگاني و تجارت از موقعيت بسيار مناسبي برخوردار است.

اينترنت اشياء و شهر هوشمند در وهله اول در استفاده از زمان شهروندان موجب صرفه‌جويي مي‌شود که به تبع آن در حوزه‌هاي مربوط به انرژي نيز صرفه‌جويي اتفاق مي‌افتد. اين فناوري مي‌تواند در ساختمان‌ها و مجتمع‌هاي بزرگ براي استفاده درست و تنظيم مصرف انرژي، در کنترل سيستم‌هاي هوشمند، سلامت و بهداشت، ترافيک، کشاورزي، حمل و نقل و نيز مورد استفاده قرار بگيرد.

به تازگي فهرستي از هوشمندترين شهرهاي جهان منتشر شده است که بر اساس عوامل و فاکتورهاي متعددي همچون ساختمان‌هاي هوشمند، جمع‌آوري هوشمند زباله، حفظ محيط زيست، ديجيتالي شدن تمامي امور دولت و کارهاي اداري، دسترسي کامل، راحت و همگاني به اينترنت 4G LTE، فراواني دسترسي به هات اسپات اينترنت واي فاي، استفاده همه گير از گوشي‌هاي هوشمند و دستگاه‌هاي الکترونيکي، استانداردهاي زندگي، چگونگي توسعه فرآيند هوشمند شدن شهرها، سرويس به اشتراک گذاري خودرو و تاکسي آنلاين، هوشمند کردن سيستم ترافيک، برنامه‌ريزي شهري، آموزش، مشارکت شهروندان، اکوسيستم اقتصادي، پارکينگ هوشمند، انرژي پاک، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي برقي و الکتريکي، سرعت بالاي اينترنت و حمل و نقل عمومي هوشمند رتبه‌بندي شده اند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو