شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزيرارتباطات:

پيکره اينترنت دنيا بر اساس بلاکچين است

اذري جهرمي

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه پيکره آينده دنيا بر اساس تکنولوژي بلاک چين است، گفت: در برابر ارز ديجيتال برگشت به عقب معني ندارد و به همين دليل بايد آنرا پيگيري کنيم تا به نتيجه برسيم.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مورد مصوبه اخير بانک مرکزي پيرامون ممنوعيت استفاده از ارزهاي ديجيتال گفت: مصوبه بانک مرکزي به عنوان سياستگذار اصلي پول و مالي کشور در مورد ارزهاي رمزنگاري شده مثل بيت کوين که به بانک ها و صرافي ها اعلام کرده که استفاده از آنها ممنوع است، بدين منظور نيست که بکارگيري ارز ديجيتال در توسعه داخلي ممنوعيت يا محدوديت دارد.

وي با اشاره به پروژه مشترکي که در اين زمينه با حضور پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، پژوهشگاه پولي و مالي بانک مرکزي و پست بانک ايران در جريان است، افزود: در جلسه مشترک هفته گذشته که براي بررسي ميزان پيشرفت اين پروژه برگزار شده بود، اعلام کردند که مدل آزمايشي آماده شده است.
آذري جهرمي با بيان اينکه نتيجه تحقيق بايد به سوالاتي در بخش هاي مختلف تبديل بشود تا در حالت هاي مختلف به مدل برسيم که بعد از آن پياده سازي شود، اظهار کرد: در برابر ارز ديجيتال برگشت به عقب معني ندارد چراکه پيکره آينده دنيا بر اساس تکنولوژي بلاک چين است و به همين دليل بايد آنرا پيگيري کنيم تا به نتيجه برسيم.
عضو کابينه دولت دوازدهم تصريح کرد: نگراني بانک مرکزي ناشي از خروج ارز و آسيب ديدن مردم و موضوعات اينچنيني است که بر همين اساس تصميم گرفتند تا خريد و فروش بيت کوين را ممنوع کنند، چراکه بيت کوين همه ارز ديجيتال نيست و آينده چهارچوب و پيکره اينترنت دنيا مبتني بر بلاک چين خواهد بود.
بالاترين مقام مسوول حوزه ICT کشور همچنين مهارت آموزي در عرصه ICT را يکي از شاخص هاي رتبه بندي کشورهاي دنيا دانست و خاطرنشان کرد: در کشور ما سواد آکادميک دانشجويان خوب است اما سواد عملي فارغ التحصيلان و کساني که وارد بازار کار مي شوند، خوب نيست لذا طرحي در اين مورد در ذيل برنامه هاي خود داريم که رييس دانشکده پست و مخابرات مجري آن است براي توسعه آموزش عملياتي و استفاده از فناوري ها تفاهمنامه هايي را با ادارات کل کار استان ها، استانداري ها و ادارات کل ICT استان هاي سراسر کشور امضا شده و بودجه خوبي نيز به آن اختصاص داديم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو