جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آذري جهرمي؛

از 200 هزار شغل در فضاي مجازي، 35 هزار شغل مربوط به تلگرام است

جهرمي

پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: از 200 هزار شغل در فضاي مجازي، 35 هزار شغل مربوط به تلگرام است .

وايمکس نيوز- محمد جواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در حاشيه جلسه هيات دولت و در جمع خبرنگاران درباره آماراشتغال در حوزه فضاي مجازي، گفت: از 200 هزار شغل فضاي مجازي، 35 هزار شغل مربوط به تلگرام بوده است که در حال حاضر اين کسب و کارها يا از نسخه هاي غير رسمي تلگرام و يا از فيلتر شکن استفاده مي کنند، البته اين امکان فراهم است تا از ساير پيام رسان ها نيز بهره بگيرند.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا در مورد تلگرام تصميمات جديدي گرفته شده است يا خير گفت: ما صاحب تصميم نيستيم اگر صاحب تصميم‌ها،  تصميم جديدي گرفتند خودشان اعلام مي‌کنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در زمينه کيفيت ارايه خدمات اينترنتي و شکايات مردمي در اين حوزه، گفت:کيفيت سرويس بخشي از حق الناس است و برهمين اساس به طور جدي پيگير بهبود کيفيت اينترنت هستيم تا به سرانجام مطلوب برسد.

وي افزود: کيفيت سرويس اينترنت از حقوق مردم است و ما خود را مديون و موظف به احقاق حقوق مردم مي‌دانيم البته با کاهش سرعت مواجه نيستيم بلکه افت کيفيت ناشي از اجراي حکم فيلتر تلگرام رخ داده است.

آذري جهرمي تصريح کرد: سازمان تنظيم مقررات با همکاري شرکت ارتباطات زيرساخت و همه اپراتورها در حال حل مشکل هستند و کسب و کارها، مجموعه هاي خبري، بازي هاي رايانه‌اي جزو گروه هايي هستند که مشکلات آنها در دست بررسي است و بهبودهاي خوبي نيز حاصل شده است و  اميدواريم در طول مدت کوتاهي رضايت مشترکين فراهم شود.

وي ادامه داد: سرويس ‌هاي داخلي که مسيريابي آنان از داخل دچار مشکل شده بود با تشکيل کارگروهي  مشکلاتشان هدايت شد و ديروز جلسه‌اي با مديران شرکت مخابرات داشتم تا اين مشکل را کامل برطرف کنيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطر نشان کرد: از مردم  و کسب و کارهاي کوچک تقاضا داريم با اعلام مشکل خود با جزييات  به ايميلي که شرکت‌ارتباطات زيرساخت به آدرس help@tic.ir  فراهم آورده است، اطلاعات خود را براي رفع مشکل ارسال کنند.

 وي افزود: همچنين براي خبرگزاري‌ها و خبرنگاران تسهيلاتي از سوي وزارت ارشاد فراهم آمده است و اين افراد مي توانند اطلاعاتشان را از طريق وزارت ارشاد براي حل مشکلات به وزارت ارتباطات ارسال کنند.

آذري جهرمي خاطر نشان کرد: مردم هم مي توانند از طريق 195 نظرات خود را درباره مشکلات اينترنتي به ما اعلام کنند.

وي درباره فعاليت نرم افزارهاي و نحوه دريافت مجوز اين فعاليت ها نيز اظهار کرد: نرم افزاري‌هايي که در عرصه فضاي مجازي ارايه خدمت مي‌کنند بايد از صنف خودشان مجوز بگيرند و مطابق قانون موجود صنفشان براي آنها تصميم گيري مي‌کند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، تصريح کرد: کسب وکارهاي اينترنتي يک صنف دارند  وکسب‌ کارهاي سنتي يک صنف ديگر دارند و اپليکيشن‌ها  بر اساس نوع فعاليت‌شان از يکي از اين اصناف مجوز مي گيرند و از سوي ديگر براي خدمات بانکي‌شان مجوز  "اي نماد" را دريافت مي کنند و در حوزه گردشگري نيز سازمان ميراث مجوزشان را ارايه مي کند، البته قرار است که تمام اين مجوزها تجميع شود و به صورت پنجره واحد در اختيار متقاضايان قرار گيرد.

وي در پاسخ به سوالي در زمينه عضويت بي اختيار در پيام رسان سروش نيز گفت: اطلاعات لازم در اين رابطه به مرکز ملي فضاي مجازي ارسال شده است و در اين مورد مرکز ملي فضاي مجازي در حال بررسي موضوع است.

آذري جهرمي درباره وضعيت رفع فيلتر توييتر نيز افزود: تصور مي کنم نظر 6 وزير دولت و دو نماينده منتخب مجلس که برخواسته از آراي مردم هستند، محترم شمرده مي شود.

وي در پايان اين گفتگو با اشاره به در پيش بودن راه پيمايي روز قدس نيز گفت: مردم ايران همواره حامي مردم فلسطين هستند و در حال حاضر نيز مردم فلسطين در شرايط نامناسبي قرار دارند، از يک سو اشغال کشورشان و از سوي ديگر حملاتي که به آنها مي شود شرايط را براي آنها سخت‌تر مي‌کند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، تاکيد کرد: حرکتي که به تدبير امام راحل جهت نام گذاري يک روز بين المللي به نام روز قدس صورت گرفته است از جمله تصميم‌هاي مهم در راستاي حمايت از اين مردم بوده است .

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو