شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

سرنوشتي که با نپرداختن قبض موبايل در انتظار شماست

قبض

یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰


قطع شدن خط موبايل درصورتي که کاربر به پرداخت بدهي خود اقدام نکند، ممکن است براي هر يک از مشترکان خطوط دائمي رخ دهد. لازم است مشترکان اپراتورهاي همراه براي اينکه به رويه‌هاي قطع بدهي دچار نشوند، صورتحساب تلفن همراهشان را به موقع پرداخت کنند تا عدم پرداخت به سلب امتياز سيم‌کارت منجر نشود.

وايمکس نيوز- پس از ارسال پيامک صورتحساب در سيم‌کارت‌هاي دائمي همراه اول، مشترکان تا 21 هر ماه مهلت پرداخت دارند. در صورتي که طي دو دوره متوالي، قبض پرداخت نشود، 72 ساعت مانده به مهلت پرداخت، اخطار قطع براي مشترک ارسال مي‌شود و سپس درصورت نپرداختن بدهي، خط تلفن، قطعِ يک‌طرفه تمام دوره خواهد شد. پس از رسيدن صورت‌حساب ميان‌دوره به 80 درصد وديعه، پيامک اطلاع‌رساني ارسال و در 100 درصد وديعه، خط قطعِ يک‌طرفه ميان‌دوره مي‌شود.

با توجه به نوع قطع پايان‌دوره يا ميان‌دوره، دو هفته تا يکسال بعد خط قطع دوطرفه مي‌شود. بلافاصله بعد از قطع دو طرفه، نامه اخطار سلب امتياز با مهلت يک‌ساله براي مشترک ارسال  و درنهايت درصورت عدم پرداخت بدهي، بر اساس مصوبه 207 رگولاتوري خط سلب امتياز مي‌شود.

در مورد سيم‌کارت‌هاي دائمي ايرانسل، در صورتي که مبلغ صورت‌حساب، بيشتر از 12هزار تومان باشد، قبض کاغذي به نشاني پستي مندرج در پرونده ارسال مي‌شود. پس از صدور صورت‌حساب، در صورت تمام نشدن حد اعتبار موجود، کاربران تا روز 28 ماه‌هاي فرد (فروردين، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن) مهلت پرداخت دارند. همچنين در صورت‌حساب‌هاي جديد، کاربران مي‌توانند حداکثر تا سه دوره و تا مبلغ 20 هزار تومان پرداخت را به تعويق بيندازند.

در صورتي که مشترک تا مهلت مقرر صورت‌حساب را پرداخت نکند، پس از چهار روز خط ايرانسل دائمي به طور خودکار به حالت تعليق يک‌طرفه درخواهد آمد. پس از گذشت 57 روز از تعليق يک‌طرفه و عدم پرداخت مبلغ، خط به طور خودکار به حالت تعليق کامل (دو طرفه) درخواهد آمد. اگر پس از گذشت 140 روز از صدور صورت‌حساب (51 روز بعد از قطع دوطرفه)، اقدام به تسويه‌حساب نشود، شرکت ايرانسل مجاز است شماره تلفن همراه مشترک را از شبکه حذف و امتياز مالکيت را سلب کند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو