یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

وزير ارتباطات:

مسافري شدن فرودگاه پيام با جديت در حال پيگيري است

فرودگاه پيام

یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اظهار اميدواري نسبت به انجام نخستين پرواز بين المللي فرودگاه پيام در نيمه نخست امسال به مقصد نجف اشرف، گفت: يکي از برنامه هاي مهم ستاد اقتصاد مقاومتي بحث افتتاح فرودگاه مسافري پيام است.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پس از شرکت در نشست هيات رييسه فدراسيون ورزشهاي نابينايان و کم بينايان جمهوري اسلامي ايران در منطقه ويژه اقتصادي پيام از سالن ترمينال مسافري فرودگاه بين المللي پيام بازديد کرد.
آذري جهرمي پس از اين بازديد گفت: يکي از برنامه هاي مهم ستاد اقتصاد مقاومتي بحث افتتاح فرودگاه مسافري پيام است.
وي ضمن اشاره به تاريخچه فرودگاه پيام افزود: اين فرودگاه ساليان متمادي در استان البرز مشغول به فعاليت باري و پستي بوده است و پس از طي کردن دوره رکود، مجددا پروازهاي باري با حجم مناسب در حال انجام است.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد درباره اقدامات انجام شده در راستاي مسافري شدن فرودگاه پيام توضيح داد: همانطور که مشهود است عمليات احداث سالن ترمينال رو به اتمام بوده؛ باند فرودگاه اصلاح شده و مسوولان نيز در حال اخذ مجوزهاي لازم هستند.
وزير ارتباطات درباره موانع پيش روي مسافري شدن فرودگاه پيام اظهار کرد: يکي از اين مشکلات، بحث جاده دسترسي به فرودگاه پيام است که بنا شد همين امروز آقاي استاندار اعتبارات لازم را جهت تکميل و تسهيل مسير دسترسي تخصيص دهند. مشکل دوم نيز بحث دفن زباله در منطقه ويژه اقتصادي و فرودگاه پيام است که بايد سريعا به آن رسيدگي شود. به هر حال سالهاست که در منطقه «حلقه دره» زباله هاي کرج دفن مي شود که تاکنون جلسات متعددي را جهت رفع اين مشکل با استاندار و محيط زيست داشته ايم و آقاي استاندار پيگيري هاي متعددي را در اين باره انجام داده اند. البته در کنار بوي نا مطبوع زباله ها، «حلقه دره» بدليل تجمع پرندگان و وزش باد و امکان پرتاب زباله هاي سبک به هوا، مغاير استانداردهاي پرواز است که اين معضل بايد مرتفع شد.
بالاترين مقام مسوول حوزه ICT کشور ضمن ابراز اميدواري جهت مسافري شدن فرودگاه پيام در نيمه اول سال جاري گفت: اگر بر اساس برنامه ريزي هاي مقتضي کارها پيش برود شايد بتوانيم در هفته دولت، اولين پرواز بين المللي فرودگاه پيام را به مقصد نجف اشرف شاهد باشيم که اين مهم البته منوط به تلاش همه جانبه استان است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو