شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار رگولاتوري به مردم درباره فعال سازي پيامک هاي جعلي خدمات ارزش افزوده

مجيدحقي

یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶:۰۰


معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، گفت: اپراتورهاي تلفن همراه موظف هستند درباره ماهيت پيامک هاي جعلي مربوط به خدمات ارزش افزوده به همه مشترکان اطلاع رساني کنند.

وايمکس نيوز- مجيد حقي معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اشاره به مشاهده ارسال پيامک هاي تبليغاتي با متن فريبنده از طريق پيام رسان‌هاي اجتماعي يا سرشماره هاي شخصي که کاربران را تشويق مي کند با ارسال کد، شارژ يا سرويس رايگان دريافت کنند، گفت: برخي از کاربران با اعتماد به اينکه پيام ها، موارد درخواستي در پيامک را انجام مي دهند که در برخي موارد به ثبت و فعال شدن سرويس ناخواسته و متضرر شدن آنها منجر مي شود.

وي افزود: اپراتورها از سوي رگولاتوري موظف شده اند در اين خصوص به مشترکان اطلاع رساني کنند و همه شرکت هاي ارايه دهنده خدمات مبتني بر محتوا براي انجام ندادن اينگونه تبليغات اخطار جدي ارسال کنند.

حقي با تاکيد بر اينکه سازمان تنظيم مقررات با جديت حقوق کاربران را از طريق مراجع حقوقي و قضايي مرتبط براي شناسايي عوامل اينگونه اقدامات پيگيري مي کند از مردم درخواست کرد ضمن بي توجهي به اينگونه پيام ها، اطلاعات مربوط به سرويس ها و خدمات ارزش افزوده را از سايت‌هاي اينترنتي رسمي اپراتورها دريافت کنند.

 معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري درباره خبر جعلي منتشر شده در عيد فطر در مورد فعال سازي سرويس بسته اينترنتي يک اپراتور از طريق کد دستوري تصريح کرد: با پيگيري هاي انجام شده منشأ اين پيامک شناسايي و موضوع از طريق مراجع قضايي پيگيري شد.

وي افزود: اين سرويس براي حدود 500 هزار مشترک فعال شده بود که با پيگيري انجام شده، سرويس غير فعال شده و بسته اينترنتي مشترکان به حالت قبل از اين سرويس برگردانده شد و همچنين هزينه هاي دريافت شده از 3 هزار و 100 مشترک براي فعال سازي اين سرويس، به آنها برگردانده شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو