شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شبکه هاي مجازي يکي از راههاي شنيدن بي واسطه حرف مردم است

جهرمي

پنج شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه بايد سهمي از اقتصاد فضاي مجازي دنيا را تصاحب کنيم، گفت: لازم است مسوولان حرف هاي مردم را بشنوند و شبکه هاي اجتماعي مي توانند حرف مردم را بي واسطه برسانند.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات امروز و بلافاصله پس از ورود به استان فارس راهي شهرستان خرامه شد و در شوراي اداري اين شهرستان شرکت کرد.

وي در تشريح وضعيت کنوني جمهوري اسلامي و با اشاره به تعبير مقام معظم رهبري، گفت: جمهوري اسلامي اکنون در وضعيت صعود به قله هاي سربلنديست و قاعدتا صعود سختي دارد و در مسير آسيب ها و موانعي هست اما مسير صعود را مي توان در پيش رو ديد.

وي ادامه داد: اکنون در پيچ سختي قرار داريم چراکه به کمرکش کوه رسيده ايم و نبايد با اشتباهمان همه زحمت ها را به هدر دهيم چون در موضع ضعف قرار نداريم.

وزير ارتباطات از اقدامات توسعه اي انجام شده در نقاط مختلف کشور، به ويژه در منطقه خرامه ياد کرد و‌ افزود: در ابتداي دولت يازدهم تنها يک روستا از توابع خرامه به گاز شهري مجهز بود اما امروز همه روستاهاي منطقه از نعمت گاز برخوردارند.

آذري جهرمي با اشاره به سرمايه گذاري نظام براي تغيير مدل اقتصادي از کشاورزي به صنعتي در شهرستان خرامه اظهار‌کرد: استان فارس از گذشته داراي عقب افتادگي هايي در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات بود اما در سه چهار ماه گذشته سرمايه گذاري هاي خوبي در اين حوزه صورت گرفت و برنامه ريزي کرديم تا توسعه ارتباطات در استان فارس با شناب بيشتري ادامه پيدا کند.

عضو کابينه دولت دوازدهم با بيان اينکه در دو‌ماه و نيم گذشته بسياري از مناطق استان فارس تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفتند، تصريح کرد: همچنين بيش از 13 روستا در اين مدت به خدمات تلفن همراه و ثابت مجهز شدند و ظرف يک ماه پيش رو جاده شيراز تا سه راه رحمت آباد نيز تحت پوشش قرار مي گيرد.

وي با تاکيد بر اينکه نظام اسلامي و دولت برآمده از راي مردم و به بدنبال تحقق وعده هاي خود هستند، خاطرنشان کرد: اکنون در پيچ تاريخي صعود قرار داريم و اگر از خود مراقبت نکنيم، از انرژي هاي جوانان بهره نبريم، نوع نگاه خود را بهينه نکنيم و در مجموع اگر نااميد شويم، نمي توانيم مسير را بپيماييم و همه زحمات ها و مجاهدت هاي امام راحل و شهدا در طول چهل سال گذشته را به هدر خواهيم داد پس هم بايد مراقب باشيم و هم با وحدت تلاش کنيم.

وزير ارتباطات با اشاره به اينکه تمام قدرت ما از مردم است، گفت: لازم است مسوولان در بين مردم حضور داشته باشند تا حرف آنها را از خودشان بشنوند البته از طريق شبکه هاي اجتماعي مي توان حرف هاي مردم را بي واسطه شنيد هرچند تلخ باشند.

وي‌ افزود: بايد در اجراي فرمايشات مقام معظم رهبري در همه حوزه ها تلاش و ممارست به خرج داد.

آذري جهرمي با اشاره به اينکه بعضي ها ساده ترين شکل ممکن را انتخاب مي کنند، گفت: بستن، کار تنبل هاست و بايد سهمي از اقتصاد فضاي مجازي در دنيا را تصاحب کنيم که اين آرزو يک شبه به دست نمي آيد و حتما تلاش مي خواهد.

وزير ارتباطات همچنين به وضعيت رشد ترافيک در شبکه ملي اطلاعات اشاره کرد و‌ادامه داد: از نه ماه پيش ترافيک داخلي در شبکه ملي اطلاعات از 80 به 473 گيگابيت رسيده است که البته از اين موفقيت مغرور نمي شويم و بايد بيشتر تلاش کنيم با تامين نيازهاي مردم در جذب بازارهاي بين المللي قدم برداريم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو