یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

درجلسه مديران و مشاوران ارشد وزارت ICT:

طرح جامع «پيام» معرفي و مورد بررسي قرار گرفت

سعيدزرندي

یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰


طرح جامع «پيام» ديروز (شنبه) با حضور مديران و مشاوران ارشد وزارت ICT، مديرعامل، اعضا هيات مديره و مديران ارشد فرودگاه بين المللي و منطقه ويژه اقتصادي پيام و با همراهي مشاورين و کارشناسان، معرفي و مورد بررسي قرار گرفت.

وايمکس نيوز- نصراله جهانگرد معاون فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در جلسه با مديرعامل، اعضا هيات مديره و مديران ارشد فرودگاه بين المللي و منطقه ويژه اقتصادي پيام با اشاره به سالها تلاش براي بالفعل کردن ظرفيت هاي بالقوه پيام، گفت: با مطالعاتي که صورت گرفته و با طرح هاي موجود اميدواريم هر چه زودتر گام هاي بعدي در جهت توسعه مجموعه پيام بصورت بلند و مستحکم برداشته شود.
وي درباره ايجاد شهر ICT در منطقه ويژه اقتصادي پيام افزود: وزارت ارتباطات در مجموع سياست گذاري هاي خود از همان ابتدا براي پيام نقش يک هاب بين المللي در صنعت و ICT را مد نظر داشت که اميدواريم با مسافري شدن پيام به اين اهداف بيش از پيش نزديک شويم.
جهانگرد درباره آينده مجموعه «پيام» اظهار کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته در سطح مديريت پيام و نظر به حضور مشاورين بين المللي، اميدواريم که بتوانيم از ظرفيت هاي پيام به خوبي بهره ببريم. تا انشاء الله به هدف ايجاد يک منطقه پيشرو در حوزه تکنولوژي، سرآمد در حوزه دانش بنيان و اشتغال دانش آفرين دست پيدا کنيم.
سعيد زرندي مديرعامل فرودگاه بين المللي و منطقه ويژه اقتصادي پيام نيز در اين جلسه با بيان اينکه در مجموعه پيام تمام تلاش معطوف به 2 سطح حوزه لجستيک و حوزه صنايع دانش بنيان يا صنايع مرتبط با تکنولوژي بود، گفت: در آغاز اين هدف برايمان دور و بعضا ناممکن به نظر مي آمد اما در سال 96 و در ماههاي ابتدايي سال 97 بسياري از اهداف ما در اين دو موضوع محقق شد.
وي با اشاره به اينکه در سال 96 شرکت هاي متعددي را در حوزه ICT و دانش بنيان به مجموعه «پيام» دعوت کرديم و باب آشنايي مقدماتي را با آنان گشوديم، افزود: از همان ابتدا وجود يک چشم انداز متقن در پيام احساس مي شد. به همين دليل مطالعه طرح جامع و طرح تفصيلي فرودگاه بين المللي و منطقه ويژه اقتصادي پيام در دستور کار قرار گرفت و اينک نسخه مقدماتي آن در همين جلسه از نظرتان خواهد گذشت.
بنابه اين گزارش، طرح جامع فرودگاه بين المللي و منطقه ويژه اقتصادي پيام براي تمامي 3600هکتار اراضي پيام با چشم انداز 20 ساله مطالعه و اجرا شد.
در طرح جامع سعي شده است با توجه به اولويت هاي متفاوت فرودگاه بين المللي و منطقه ويژه اقتصادي پيام، کارکرد هر بخش در چشم انداز 20 ساله تعيين شود. فعاليت هاي مجموعه «پيام» به طور عمده به 3 بخش توليد، پردازش و پشتيباني صنعت و خدمات اقتصادي، شهرک ICT و فرودگاه مسافري و شهري (عمليات پروازي) طبقه بندي شده است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو