یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي:

قاچاق گوشي نزديک به صفر شد/ گوشي‌هاي وارداتي رهگيري مي‌شوند

گوشي

سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳:۰۰


رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره راهکارهاي جلوگيري از احتمال احتکار گوشي‌هايي که با ارز دولتي وارد شده‌اند، از رهگيري گوشي در فرآيند واردات از گمرک تا عرضه خبر داد.

وايمکس نيوز- حسين فلاح جوشقاني امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گوشي‌هايي که با ارز دولتي وارد شده و امکان احتکار آن‌ها وجود دارد درباره پيشنهاد براي تعيين زمان رجيستري براي آن‌ها اظهار کرد: اين پيشنهاد قابل تعاملي است و ما با کميته رجيستري مطرح کرديم، البته ملاحظات فني دارد و راهکارهايي داده شده که اميدواريم تا يک ماه آينده بررسي شود.

وي ادامه داد: در حال حاضر  قاچاق گوشي نزديک به صفر است و زماني که از گمرک وارد مي‌شود، رجيستر شده است. يک بحث‌ اين است که اگر مدت زماني گذشت و به بازار عرضه نشده و فعال نشود، ما با کميته رجيستري هماهنگي‌هايي کرديم. ابتدا گوشي در گمرک ثبت مي‌شود، سپس در سامانه‌ همتا و سامانه سازمان هم ثبت مي‌شود و اين فرآيندها باعث مي‌شود گوشي که با ارز غيرقانوني عرضه شده شناسايي شود.

جوشقاني خاطرنشان کرد: قرار است اقدامي هم در بخش‌هاي داخلي اضافه کنيم تا در فرآيند توزيع ارز واردکننده تا بازار، کار خرده‌فروشي هم ثبت شود که مردم هم درگير نشوند. يعني اگر واردکننده گوشي را به بنکدار مي‌دهد، در سامانه ثبت شود و ما بدانيم گوشي در چه مرحله‌اي است. چون الان قابل شناسايي نيست که کدام‌ يک‌ از واردکننده يا بنکدار گوشي را انبار کرده است. هرچند وزارت صمت هم موضوع را بررسي مي‌کند و قول پيگيري داده است که گوشي‌ها شناسايي شده و وارد بازار شود.

رييس سازمان تنظيم مقررات راديويي با بيان اينکه ملاحظات را هم بايد در نظر داشت، تصريح کرد: ممکن است اگر گوشي  را مجبور به فعال‌سازي در زمان محدود کنيم، فروشنده يک سيم‌کارت در گوشي قرار داده و آن را در شبکه فعال کند اما باز هم در انبار قرار دهد ‌به مردم عرضه نکند؛ مهم اين است که در فرآيند رهگيري شود.
منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو