یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسي صنعت اينترنت اشياي ايران در کنگره جهاني فناوري‌هاي هوشمند

اينترنت اشياء

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳:۰۰


دبير اجرايي مرکز تحقيقات اينترنت اشيا با اشاره به بررسي صنعت اينترنت اشياي ايران در کنگره جهاني فناوري‌هاي هوشمند، گفت: يکي از مهم‌ترين مباحث روز دنيا در حوزه فناوري‌هاي هوشمند موضوع اينترنت اشيا است که در مدت کوتاهي مورد توجه اکثر نهادهاي علمي دنيا قرار گرفته و به رتبه‌هاي نخست تحقيقاتي صعود کرده است.

وايمکس نيوز- مهندس محمد قيصري گفت: در همين ارتباط در ايران نيز با عنايت به اسناد بالادستي در زمينه توسعه مراکز پژوهشي و دانش‌بنيان و نيز تصميمات مديران کشوري در زمينه رشد همزمان فناوري ايران با کشورهاي توسعه يافته، نياز است تا تحقيقات و پژوهش در بخش‌ها و رشته‌هاي مختلف علمي در سطح ملي و بين‌المللي ارتقاء يافته و با کشورهاي برتر علمي در دنيا همسان شود.

وي افزود: از اين رو در شرايط کنوني برگزاري نشست تخصصي در اين زمينه در حاشيه کنگره جهاني فناوري هاي هوشمند 2018 ضروري به نظر مي‌رسد و بر همين اساس اين نشست تخصصي توسط اين مرکز که همکاري نزديکي با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و مراکز معتبر آموزشي و دانشگاه هاي سراسر کشور دارد، برگزار مي‌شود.

قيصري گفت: در اين نشست تخصصي که با عنوان "هوشمندسازي به سبک اينترنت اشيا" برگزار مي‌شود، اساتيد حوزه در موضوعاتي نظير سلامت هوشمند امنيت اينترنت اشيا، کسب و کار تجاري سازي اينترنت اشيا و رايانش ابري و اينترنت اشيا سخنراني خواهند کرد.

وي تصريح کرد: در اين نشست ابتدا معرفي جامعي از اينترنت اشيا خواهد شد و سپس مهندس خوشوقت از اساتيد و متخصصان اين حوزه در حوزه سلامت هوشمند موضوعاتي نظير پايش آني مبتني بر اينترنت اشيا، پيش‌بيني و اعلام تغييرات علائم حياتي و محيطي افراد با پايش علائم حياتي و ... را مورد بحث و بررسي قرار خواهد داد.

قيصري خاطرنشان کرد: مهندس ايلوخاني در حوزه امنيت اينترنت اشيا شرکت‌کنندگان را با موضوعاتي نظير Encryption, Symetric, Algorithm و ... آشنا خواهد کرد. همچنين دکتر محبان در حوزه کسب و کار تجاري‌سازي اينترنت اشيا به تشريح کسب و کار و تعريف تجاري‌سازي و اهميت آن در اينترنت اشيا و ... مي‌پردازد و مهندس کريمي در حوزه رايانش ابري و اينترنت اشيا سخنراني خواهد کرد.

وي ضمن اشاره به سياست‌هاي کلي مرکز تحقيقات اينترنت اشيا در جهت توسعه فناوري‌هاي هوشمند بويژه موضوع اينترنت اشيا در کشور از طريق همکاري با مراکز آموزشي و حضور در گردهمايي‌هاي علمي اظهار کرد: در ارتباط با اين کنگره مرکز تحقيقات اينترنت اشيا همکاري بسيار نزديک و تنگاتنگي با ستاد برگزاري اين رويداد داشته و اميد است نتايج و خروجي‌هاي اين نشست بتواند کمک شاياني به حوزه فناوري‌هاي هوشمند در کشور کند.   

مهندس قيصري بيان کرد: در اين کنگره گواهينامه‌هاي بين‌المللي با موضوعات شهر هوشمند امنيت فناوري اطلاعات و ... بر اساس کارگاه‌هاي آموزشي برگزار شده به شرکت کنندگان اعطا مي‌شود.

وي ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته با ستاد برگزاري اين کنگره مقرر شد در پايان نشست تخصصي هوشمندسازي به سبک اينترنت اشيا گواهينامه تخصصي اينترنت اشيا به شرکت کنندگان اعطا شود.

مهندس قيصري يادآور شد: در اين کنگره نمايندگاني از 10 کشور پيشگام در حوزه فناوري‌هاي هوشمند نظير اسپانيا، ايتاليا، يونان، کره جنوبي و ... حضور خواهند داشت که با برگزاري پنل‌هاي تخصصي و کارگاه‌هاي آموزشي به بحث و تبادل نظر در موضوعات مختلف از جمله شهر هوشمند،  امنيت در فناوري اطلاعات و ... خواهند پرداخت که البته حضور اين حجم از مهمانان بين‌المللي در شرايط تحريم اتفاقي مهم در منطقه و حتي جهان مي‌تواند باشد.

دبير اجرايي مرکز تحقيقات اينترنت اشيا اظهار کرد: اميد است با همت و همکاري نهادهاي دلسوز کشور شرايط جهت ارتقاي سطح دانش متخصصان داخلي در حوزه اينترنت اشيا با روند سريعتري امکانپذير شود.

بر اساس اعلام دبيرخانه جشنواره، کنگره جهاني فناوري‌هاي هوشمند (ISC 2018)، در تاريخ 24 و 25 مرداد ماه جاري در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي­‌شود.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو