شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مکالمه تصويري و صوتي گروهي به واتس اپ اضافه شد

چت تصويري

سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰


اپليکيشن پيام‌رسان واتس اپ امروز اعلام کرد که قابليت مکالمه و چت تصويري و صوتي گروهي را رسما به پلت‌فرم خود اضافه کرده است.

وايمکس نيوز- تقريبا دو ماه پيش بود که فيس‌بوک در جريان کنفرانس و رويداد توسعه‌دهندگان اف 8 (F8 developers) اعلام کرد مي‌خواهد قابليت جديد مکالمه و چت تصويري و صوتي گروهي بيش از دو نفر را به زودي به پلت‌فرم واتس اپ اضافه کند.

بسياري از کاربران قبلا در فضاي مجازي از نبود چنين قابليت مفيد و کاربردي در اين پيام‌رسان نارضايتي خود را اعلام کرده بودند و از واتس اپ درخواست کرده بودند که هرچه سريع‌تر چنين قابليتي را اضافه کند. حالا به نظر مي‌رسد که آن دسته از کاربراني که در انتظار افزوده شدن اين امکان به واتس اپ بودند، از شنيدن چنين خبري بسيار خشنود و خوشحال خواهند شد.

بر اساس گزارش‌هاي منتشره، کاربران واتس اپ به طور متوسط 2 ميليارد دقيقه در روز را به استفاده از اين پيام‌رسان مي‌گذرانند. بنابراين افزوده شدن مکالمه تصويري و صوتي به صورت گروهي مي‌تواند تا حد زيادي رضايت کاربران واتس اپي را جلب و به افزايش محبوبيت آن کمک بسزايي کند.

کاربران به منظور فعال‌سازي اين قابليت گروهي، بايد در ابتدا با يک نفر شروع به مکالمه تصويري يا صوتي کند. سپس با فشردن و لمس يک گزينه در قسمت بالا سمت راست صفحه، قادر خواهند بود يک نفر سوم را نيز به مکالمه خود بيفزايند. اين قابليت افزودن افراد تا سقف چهار نفر را دارد.

کاربران به منظور دسترسي به اين قابليت جديد، بايد به فروشگاه آنلاين و اينترنتي گوگل پلي استور و اپل استور اپل مراجعه و آخرين نسخه به روزرساني شده اپليکيشن پيام رسان واتس اپ را دريافت کنند.

اپليکيشن پيام‌رسان واتس اپ که يکي از محبوب‌ترين و پرطرفدارترين پيام‌رسان‌هاي جهان است، نيز از قابليتEncryption   End- to End يا رمزنگاري پيشرفته پشتيباني مي‌کند و از پروتکل‌هاي پيشرفته‌اي براي حفظ حريم شخصي کاربرانش برخوردار است.

شرکت فيس‌بوک با در اختيار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال 2014، 19 ميليارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نيز با معرفي و افزودن قابليت‌هاي جديد بدنبال جذب و حفظ طرفداران اين پيام‌رسان بوده است .طبق تازه‌ترين آمار منتشر شده در ژانويه 2018، پيام‌رسان واتس اپ هم اکنون ميزبان حدود 1 ميليارد و 300 ميليون کاربر فعال در ماه است.

منبع: ايسنا

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو