جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزير ارتباطات خبر داد؛

رجيستري تبلتهاي سيم‌کارت‌خور آغاز شد

تبلت - رسانه

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸:۰۰


معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از اجراي طرح رجيستري براي تبلتهاي سيم کارت خور خبر داد و گفت: تمامي تبلتهاي وارداتي سيم کارت خور بايد قبل از استفاده در شبکه مخابراتي کشور فعالسازي شوند.

وايمکس نيوز- حسين فلاح جوشقاني با بيان اينکه اجراي طرح رجيستري تبلتهاي سيم کارت خور از نظر فني در شبکه ارتباطي کشور انجام شده است، اظهار داشت: هم اکنون هر کالاي سيم کارت خور وارداتي، مشمول طرح رجيستري است.

وي گفت: خريداران کالاهاي سيم کارت خور مانند تبلت بايد در زمان خريد کدشناسه کالا (IMEI) و کد فعالسازي کالا را در سامانه همتا (7777) ثبت کنند تا کالا در شبکه شناسايي و رجيستر شود.

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي خاطرنشان کرد: طرح ثبت تجهيزات داراي سيم کارت با مشارکت وزارتخانه هاي ارتباطات، صنعت، اپراتورهاي تلفن همراه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و گمرک از سال گذشته به اجرا گذاشته شد و هدف آن مبارزه سيستمي با عرضه و فعاليت گوشي هاي همراه، تبلت و ساير تجهيزات سيم‌کارت خور قاچاق و تقلبي بوده است.

معاون وزير ارتباطات با اشاره به اجراي موفقيت آميز طرح رجيستري گوشي موبايل از آذرماه سال گذشته تاکنون، تاکيد کرد: هر کالاي سيم کارت خور که وارد کشور مي شود داراي يک شناسه 15 رقمي منحصربه‌فرد (IMEI) است که با استفاده از آن مي‌توان کالا را در شبکه مخابراتي رديابي کرد. در اجراي طرح رجيستري در کنار ثبت IMEI ، از ترکيب اين شناسه و يک کد منحصر به‌فرد ديگر (کدفعالسازي) براي تشکيل يک زوج يکتا، بهره گرفته شده است.

فلاح جوشقاني با بيان اينکه همانطور که اين روش در گوشي هاي موبايل پيگيري شد، بايد در تبلتهاي سيم کارت خور نيز انجام شود، افزود: واردکنندگان گوشي به کشور، واردکننده تبلت هم هستند و بايد اين کالا را به صورت رسمي در گمرک ثبت کرده و کد شناسايي داشته باشند. براين اساس همان شرايطي که براي رجيستري گوشيهاي موبايل حاکم است براي تبلت هم اجرايي مي شود.

وي گفت: در صورتي که تبلتهاي سيم کارت خور در شبکه مخابراتي کشور رجيستر نشوند، پس از مدت زمان تعيين شده قابل شناسايي و استفاده در شبکه نخواهند بود.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو