شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

والدين و نگراني آنها نسبت به ارتباط کودکان با دنياي مجازي

ارتباطات - فضاي مجازي

شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵:۰۰


محققان ميزان نگراني والدين نسبت به ارتباط کودکان با دنياي مجازي را بررسي کردند.

وايمکس نيوز-  نظرسنجي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد که اکثر والدين احساس مي‌کنند که بهترين راه براي دور کردن کودکان از دنياي فناوري‌هاي مدرن و مجازي، خارج شدن از منزل است. همچنين ممنوعيت استفاده از وسايل الکترونيکي در مدارس را هم مورد حمايت قرار مي‌دهند.

در اين بررسي، بيش از 4300 بزرگسال بريتانيايي شرکت داشتند. دو سوم پدر و مادرها تصور مي‌کردند که کودکان مدت زمان زيادي را در دنياي فناوري مدرن صرف مي‌کنند و اين در حالي است که 11 درصد کودکان طي يک هفته، هيچ‌گاه در فضاي باز فعاليت نداشته‌اند.

نتايج اين تحقيق همچنين نشان داد که 58 درصد کودکان انگليسي به طور ميانگين به مدت 2.26 ساعت در روز، به جز مدت زمان استفاده در مدرسه، به اينترنت دسترسي دارند.

نظرسنجي ديگري در اين بررسي نشان داد که 70 درصد از بزرگسالان ايتاليايي از ايده ممنوعيت تلفن همراه در مدارس حمايت مي‌کنند.

اين نظرسنجي در واکنش به تصميم دولت فرانسه درباره ممنوعيت استفاده از گوشي‌هاي هوشمند و نگراني‌هاي مرتبط با آن انجام شده است.

يافته‌هاي اين بررسي نشان داد که حدود يک چهارم والدين احساس مي‌کنند که فرزندشان در زمان حضور در مدرسه در ارتباط با تهديدات آنلاين ايمن نيست، همچنين والدين اظهار کردند اگر فرزندشان از دسترسي به تلفن همراه در مدرسه محروم باشد، احساس نگراني و اضطراب مي‌کنند.

شايد مهمترين نتيجه بعد از ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در مدارس اين باشد که کودکان در خانه بيشتر به فضاي مجازي پناه ببرند و کمتر از خانه خارج شوند.

محققان عنوان کردند شکي نيست که اگر کودکان از منزل خارج شوند، دنياي واقعي را کشف مي‌کنند و سلامتي آنها در درازمدت بهبود پيدا مي‌کند و در خلق‌وخو، توانايي تمرکز و يادگيري آنها نيز تاثير بسياري دارد.

نتايج اين مطالعه نشان داد که افزايش قرارگيري در معرض فضاي سبز با کاهش افسردگي و اضطراب همراه است.

يکي ديگر از نتايج اين مطالعه آن است که کودکان نسبت به بزرگسالان به فضاي مجازي بيشتر حساس هستند و اين موضوع در آينده آنها تاثير بسياري دارد.

منبع: اينسا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو