شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پورنگ نيا:

تبادل ترافيک ترمينيشن به 7 شرکت داخلي سپرده مي شود

 پورنگ نيا

یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۳:۰۰


معاون شرکت ارتباطات زيرساخت در مورد نتايج مزايده ترافيک ترمينيشن گفت: تبادل ترافيک تلفن اينترنتي وارده بين الملل به 7 شرکت داخلي سپرده مي شود.

وايمکس نيوز - احمد پورنگ نيا در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينکه شرکت ارتباطات زيرساخت به دنبال آن است که تبادل ترافيک ترمينيشن را از طريق مزايده به چند شرکت داخلي بسپارد، گفت: اين امر در حال انجام است و اسامي شرکت هايي که قراراست انتقال تماس هاي تلفني اينترنتي از خارج به داخل کشور را عهده دار شوند به زودي اعلام مي شود.
وي با بيان اينکه براي شرکت در مزايده ترمينيشن محدوديتي براي شرکت هاي متقاضي قائل نشده ايم، ادامه داد: شرکت ارتباطات شرايطي براي اين شرکت ها در نظر گرفته است که در صورت موافقت در اين زمينه مي توانند فعاليت خود را آغاز کنند.
پورنگ نيا گفت: تاکنون با 7 شرکت در اين زمينه وارد مذاکره شده ايم تا انتقال ترافيک ترمينيشن به اين شرکت ها سپرده شود.
معاون شرکت ارتباطات زيرساخت با تاکيد بر ساماندهي بازار تلفن اينترنتي در کشور گفت: به زودي و با نهايي شدن قراردادها در بخش ترافيک VOIP ترمينيشن و اورجينيشن – انتقال تماس هاي تلفن اينترنتي از داخل به خارج کشور – با دو تعاوني تلفا و تفتان، تلفن اينترنتي در کشور ساماندهي شده و برقراري ارتباط از طريق شبکه مداري TDM نيز توسط شرکت زيرساخت انجام خواهد شد.
به گزارش وايمکس نيوز شرکت ارتباطات زيرساخت اوايل خردادماه جاري تبادل بخشي از ترافيک تلفن اينترنتي وارده بين الملل(ترمينيشن) را با استفاده از تجهيزات و امکانات فني خود به مزايده گذاشت که براين اساس به شرکت هايي که داراي مجوز فعاليت در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هستند فرصت داده شد تا در اين مزايده شرکت کنند.
براين اساس و به منظور حفظ شرايط رقابتي مزايده و پيشگيري از انحصار ترافيک، هيچ يک از اپراتورهاي بزرگ تلفن ثابت، سيار و وايمکس که از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي پروانه فعاليت دارند، مجاز به حضور مستقيم و غيرمستقيم در اين مزايده نبودند.
در همين حال از ماه گذشته به دنبال ساماندهي بازار تلفن اينترنتي خارجه بين الملل - اورجينيشن و از سرگيري فعاليت بخش خصوصي فعال در حوزه VOIP، شرکت ارتباطات زيرساخت در حال انعقاد قرارداد با دو تعاوني "تفتان " و "تلفا" متشکل از شرکت هاي عضو سازمان نظام صنفي رايانه اي و انجمن شرکت هاي اينترنتي است که اين مذاکرات نهايي شده و به زودي چهارچوب ارايه اين خدمات مشخص خواهد شد.
در سال 88 نيز ارايه خدمات تلفن اينترنتي -VOIP - از سوي شرکت ارتباطات زيرساخت با هدف ساماندهي به بازار ترافيک مکالمات بين الملل خارج به داخل و بالعکس به سه پيمانکار داخلي پيشگامان کوير يزد، ضحي کيش و تراشه سبز سپرده شد که قرارداد اين شرکت ها تا مهرماه به پايان مي رسد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو