یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جديدترين آمار از ترابردهاي موفق و ناموفق تلفن همراه

ترابرد

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵:۰۰


مديرکل دفتر نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اين که تقريبا نيمي از درخواست‌هاي ترابرد از آغاز اين طرح موفق بوده، اعلام کرد در چهار ماه اخير، ?? درصد درخواست‌هاي ترابرد موفق بوده است.

وايمکس نيوز- طرح ترابردپذيري شماره‌ها (MNP) در طول سال‌ها درگير اما و اگرهايي بود که درنهايت از سال 1395 اجرايي شد. به موجب اين طرح، شرايطي فراهم مي‌شود که مشترکان با حفظ شماره خود بتوانند اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کنند. البته فرآيند ترابرد شرايط خاص خود را دارد و ممکن است برخي از درخواست‌هاي ترابرد از سوي مشترکان با موافقت مواجه نشود.

احراز نشدن هويت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام‌شده با مشخصات دارنده شماره، رعايت نکردن ترابرد نظير به نظير مانند درخواست ترابرد سيم‌کارت دايمي به اعتباري و برعکس، فعال نبودن سيم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سيم‌کارت شماره مورد درخواست براي ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اوليه صادر شده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سيم‌کارت‌هاي دائمي از دلايل رد درخواست ترابرد عنوان شده است.

ثبت 1.5 ميليون ترابرد از ابتدا

در اين راستا، سيدمحمد امامي - مديرکل دفتر نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ ترابردهاي موفق از ابتداي اجراي ترابردپذيري اپراتورهاي همراه اظهار کرد: از ابتداي پروژه ترابرد از يک شهريور 1395 تاکنون، يک ميليون و 500 هزار ترابرد کل درخواست‌هايي است که به سامانه ترابرد واصل شده است.

وي ادامه داد: از اين تعداد، 756 هزار و 187 مورد، يعني تقريبا 50.41 درصد درخواست‌ها ترابردشان موفق بوده است. در مجموع 34 درصد از اين ترابردهاي به دليل کدهاي ريجکشن يا کدهاي درخواست رد شده، 15 درصد را خود مشترکان در اواسط کار انصراف دادند و کمتر از يک درصد هم در جريان ترابرد است.

مديرکل دفتر نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي رگولاتوري با بيان اينکه براي کاهش 15 درصد انصراف که چون عدد قابل توجهي بوده، فرآيند را اصلاح و اين 15 درصد را صفر کرديم، تاکيد کرد: قبلا فرآيند ترابرد اينطور بود که زماني که افراد براي ترابرد درخواست مي‌دادند، اپراتور پذيرا 24 ساعت از مرکز مديريت فرصت داشت که پيامکي ارسال کند و مشترک هم پيامک ديگري براي تاييد برمي‌گرداند. يعني اگر کسي که مي‌خواست انصراف دهد ما 24 ساعت زمان به او مي‌داديم.

در زمان ترابرد صرفه‌جويي کرديم

امامي ادامه داد: اکنون براي اينکه در زمان صرفه‌جويي شود و اگر کسي واقعا قصد ترابرد ندارد، همان ابتدا تکليفش مشخص شود و در سامانه نيايد، ما اين فرآيند را به صورت کد OTP کرديم. در اين روش آن زمان 24 ساعته را برداشتيم و در حين همان فرآيند ترابرد، يک کد OTP ارسال مي‌شود که اگر مشترک آن را برنگرداند، به منزله انصراف است.

وي با بيان اينکه تصحيح اين فرآيند هم براي احراز هويت است، هم اينکه وقتي مشترک تصميم قطعي نگرفته، بتواند درخواستش را پس بگيرد،‌ افزود: در بحث احراز هويت، يعني اگر سيم‌کارت دست خود شخص باشد يا خير، با اين کار مشخص مي‌شود و زمان 24 ساعت را هم حذف کرديم و اکنون در لحظه درخواست مشترک براي ادامه ترابرد را مي‌سنجيم.

مديرکل دفتر نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اشاره به افزايش آمار ترابردهاي موفق در ماه‌هاي اخير اظهار کرد: در حال حاضر در فرآيند ترابردپذيري، اکنون درصد ترابرد موفق 90 درصد شده است. به طور کلي، از ماه خرداد تاکنون، درخواست‌هاي ناموفق در ماه خرداد، 20، در ماه تير 13، در ماه مرداد و شهريور نيز 11 درصد بود که در مجموع طبق آخرين آمار، 90 درصد درخواست‌هاي ما موفق بوده است.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو