شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

با توسعه فناوري اطلاعات، گردشگري رونق و بيکاري کاهش مي يابد

چهرمي

پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه حوزه فناوري اطلاعات بر خلاف حوزه هايي چون ماليات و گمرک که با رکود مواجه شده اند، داراي رونق است، گفت: با استفاده از ظرفيت فناوري اطلاعات مي توان سهمي از گردشگران زيارتي را جذب کاشان کرد تا مشکل بيکاري فارغ التحصيلان اين منطقه رفع شود.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه شوراي اداري شهرستان کاشان که در نياسر برگزار شد، با اشاره به توسعه شهري و رشد پيراموني در سال هاي اخير، گفت: علاوه بر صنايع نساجي و فرش کاشان که در  دنيا معروف است، داراي جاذبه هاي طبيعي و گلاب نابي است که هرساله خانه خدا را با آن شستشو مي دهند.

وي با اشاره به تاريخ و تمدن کاشان و حضور مردم ديندار، معتقد و ‌وفادار به نظام، افزود: کاشان به لحاظ گردشگري وظيفه سنگيني دارد بخصوص اينکه بيشتر گردشگران منطقه از کشورهاي اروپايي هستند، بنابراين بنظر مي رسد کاشان ويتريني براي کشور باشد چراکه به لحاظ بين المللي مورد قضاوت قرار مي گيرد پس بايد خدمات ارايه شده در آن مطلوب تر باشد.

وزير جوان کابينه دوازدهم درباره برخي از مشکلات ارتباطي روستاهاي کاشان گفت: تنها دو مورد شکايت مردمي در مورد عدم آنتن دهي و پوشش تلفن همراه در چهار روستا داشتيم.
وي افزود: از مجموع 63 روستاي اين منطقه 37 روستا به فيبرنوري متصل شدند و 45 روستا نيز در فاز يک داراي بستر اينترنت پرسرعت شدند و مابقي نيز تا پايان شهريور 98 مشکل شان رفع مي شود.

آذري جهرمي با اشاره به مشکلاتي چون تملک اراضي و ممانعت مردمي در مقابل نصب آنتن هاي BTS، اظهار کرد: اگر شهرداري راوند مجوز نصب آنتن BTS را بدهد اجراي طرح شروع مي شود و تا پايان سال، 18 سايت در شهر کاشان و روستاهاي اطراف براي تکميل پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه نصب مي شود.

عضو کابينه دولت تدبير و اميد در مورد شروع فصل گردشگري منطقه مرنجاب از زمستان و ضرورت وجود ارتباطات کامل در اين منطقه گردشگري تصريح کرد: سه سايت آماده نصب است که در صورت رفع مشکل تملک اراضي، وزارت ارتباطات هزينه تامين برق آنرا تقبل مي کند تا مشکل پوشش منطقه گردشگري مرنجاب نيز رفع شود.

وي با بيان اينکه مديريت در وزارت ارتباطات مبتني بر چانه زني نيست، افزود: با سيستم دقيق ارتباطات مردمي و دريافت و طبقه بندي مشکلات، مطابق برنامه ششم توسعه، مشکلات جمع بندي شده و در يک سال گذشته در مناطق شهري و روستايي اقدام شده است.

آذري جهرمي، فناوري اطلاعات را برخلاف ديگر حوزه هايي چون حوزه هاي مالياتي، گمرکي و نفتي که با وجود تحريم ها داراي رکود هستند داراي رونق دانست و گفت: با وجود تحريم ها، وزارت ارتباطات مبلغ شش هزار ميليارد توماني که سالانه به خزانه کشور کمک مي کرد را امسال بالاتر از هدف تعيين شده، تامين خواهد کرد.

وزير جوان کابينه دوازدهم با اشاره به وجود حجم بالاي فارغ التحصيلان در منطقه کاشان و نرخ بالاي بيکاري اين قشر، اظهار کرد: باتوجه به ظرفيت بالاي گردشگري در منطقه، فناوري اطلاعات مي تواند بخشي از مشکل بيکاري فارغ التحصيلان را حل کند و از آنجاکه بخش اعظمي از توريست هايي که به کشور مي آيند زائران هستند بنابراين فناوري اطلاعات با فعال کردن بيشتر ظرفيت گردشگري کاشان مي تواند سهمي از اين توريست ها را جذب کند که باعث ايجاد شغل مستقيم و غيرمستقيم مي شود…

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو