یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به درخواست ترامپ انجام شد

لغو عضويت تمام اپراتورهاي ايراني در انجمن جهاني موبايل

هوشنگ مرتضوي

پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹:۰۰


مديرعامل اپراتور مجازي موبايل گفت: 6 ماه پيش عضويت تمامي اپراتورهاي موبايل ايران در GSMA ،انجمن جهاني موبايل، به درخواست دولت ترامپ لغو شد و پس از اين اپراتورهايي که تاکنون عضو اين انجمن نبودند و کدهايشان در رومينگ بين‌ا لملل تعريف نشده با مشکل مواجه مي‌شوند.

وايمکس نيوز- سيدهوشنگ مرتضوي مديرعامل يک اپراتور مجازي تلفن همراه در نمايشگاه تلکام در پاسخ به اين سوال که وزير ارتباطات اخيرا گفته بود اپراتورهاي مجازي موبايل به هدف گذاري کسب 5 درصد سهم از بازار تلفن همراه نرسيده‌اند و براي جبران اين عقب ماندگي تغييراتي را در مقررات فعاليت آنها ايجاد نکرده‌ايم،‌گفت:‌ اپراتورهاي مجازي تلفن همراه در جهت مشترک با مشکلات عديده‌اي مواجه هستند و در حالي که تبليغات در صدا و سيما گران است امکان تبليغ در شبکه‌هاي خارجي را نيز ندارند.

وي در پاسخ به سؤال فارس درباره اصلاحات اعمال شده در پروانه اپراتورهاي مجازي موبايل گفت: دو بخش از مقررات درباره ارتباط اپراتورهاي مجازي با اپراتورهاي اصلي و پرداخت حق دولت بازنگري شد.

مرتضوي با اشاره به مشکلات اپراتورهاي مجازي و اصلي موبايل ادامه داد: برخي اپراتورها در ارسال پيامک به مشتريان اپراتورهاي مجازي کارشکني مي‌کنند اما اين اقدام مورد تائيد وزارت ارتباطات نيست و مقرر شد در اين باره راهکاري انديشيده شود.

وي ادامه داد:‌همچنين قرار بود اپراتورهاي مجازي موبايل انتقال ترافيک بين‌الملل داشته باشند که اين موضوع عملي نشد و به تازگي مقرر شده اجرايي شود.

اين مديرعامل اپراتور مجازي تلفن همراه اضافه کرد:‌همچنين از حدود 6 ماه پيش انجمن جهاني موبايل با درخواست دولت ترامپ تمامي اپراتورهاي تلفن همراه ايران شامل همراه اول،‌ايرانسل،رايتل،‌تاليا و سامانتل را در بلک ليست قرار داد و مجوز عضويت آنها را لغو کرد که در اين انجمن روابط بين‌الملل استاندارد بين اپراتوري به تصويب مي‌رسد و اپراتورهايي که تاکنون براي رومينگ بين‌الملل در اين انجمن عضو نبودند و کدهايشان در سطح جهاني تعريف نشده، پس از لغو عضويت ايران با مشکل مواجه مي‌شوند.

مرتضوي درباره تغيير مقررات پرداخت حق السهم دولت، گفت: پيش از اين اپراتور مجازي به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي 5 درصد حق‌السهم پرداخت مي‌کرد و اپراتور ميزبان نيز بابت خدماتي که به اپراتور مجازي ارائه مي‌کند بار ديگر به دولت حق‌السهم مي‌پرداخت که به نوعي دو باره حق‌السهم پرداخت مي‌شد که مقرر شد از اين پس يا اپراتور مجازي موبايل به دولت حق‌السهم بپردازد و ديگر اپراتور اصلي از اپراتور مجازي حق‌السهم نگيرد يا اپراتور مجازي به دولت حق‌السهم نپردازد و به جاي آن اين مبلغ را اپراتور اصلي پرداخت کند که اتفاق نظر روي روش اول بيشتر بود و احتمالا روش اول اجرا شود.

اپراتورهاي مجاز موبايل شرکت‌هاي موبايلي هستند که روي شبکه آماده شده سه اپراتور اصلي موبايل سرويس مي‌فروشند و پروانه اين اپراتورها به تازگي توسط وزارت ارتباطات صادر شده است.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو