جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرصت طلايي براي صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات فرا رسيده است

چهرمي

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، با اشاره به فرارسيدن فرصت طلايي براي صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور، گفت: در دهه هفتاد شرکت هاي ايراني همزمان با کره اي ها شروع به ساخت سوويچ شبکه کردند که در ادامه به دليل مديريت ناصحيح، تراکم شرکت ها و رقابت ناسالم، بازار را در حوزه بين المللي واگذار کردند و اکنون زمان طلايي براي صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات است و با توجه به نياز کشور بايد بتوانيم از مجال بوجود آمده استفاده کنيم تا اين صنعت در کشور دوباره روي پاي خود بايستد.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات صبح امروز (شنبه) در دانشگاه اميرکبير با اميدوارکننده خواندن گزارش اقدامات و دستاوردهاي اين دانشگاه، در مورد آخرين وضعيت ماهواره اميرکبير گفت: مراحل ساخت اين ماهواره در دانشگاه اميرکبير به اتمام رسيده و به زودي تحويل وزارت ارتباطات مي شود و در نوبت پرتاب قرار مي گيرد تا مطابق تفاهمنامه  وزارت ارتباطات با وزارت کشاورزي با برآورد ميزان سطح زيرکشت در کشور  براي بهبود نظام کشاورزي در دو سالي که در مدار قرار دارد، از آن استفاده شود.

وي با بيان اينکه پايش زمين هاي سبز کشور و ارسال لحظه اي تصاوير با توجه به محدوديت هاي بين المللي مي تواند نقش بسزايي در بهبود کشاورزي و توليد محصول داشته باشد، افزود: بايد دست همه کساني که در اين پروژه دخيل هستند را بوسيد.

عضو کابينه دولت دوازدهم، با اشاره به اينکه هر وقت جمهوري اسلامي تحت فشار قرار گيرد، سرعت رشدش زياد مي شود، اظهار کرد: گزارش ها نشان مي دهد که دانشگاه صنعتي اميرکبير با تحولات انقلاب چهارم صنعتي همراه بوده است.

وي تصريح کرد: فناوري و نوآوري ايجاد شده در اين دانشگاه و تلاش براي ورود علم به عرصه تجارت و اقتصاد نشان مي دهد که حاکميت دانشگاه اميرکبير فهم درستي از پديده تحول ديجيتال دارد.

آذري جهرمي با تاکيد بر اضافه شدن شاخص ديگري به شاخص هاي علمي دانشگاه، خاطرنشان کرد: بايد شاخص ديگري براي ارزيابي دانشگاه ها اضافه شود که مشخص شود چه تعداد از مشکلات ارجاع شده به دانشگاه، حل شده است تا مشخص شود دانشگاه ها چه مقدار در مسير عملياتي کردن علوم در جامعه و کشور گام برداشتند.

وزير جوان کابينه دولت تدبير و اميد با بيان اينکه در سال 90 سوپر کامپيوتر دانشگاه اميرکبير يکي از پانصد سوپر کامپيوتر دنيا بود، گفت: متاسفانه به دليل عدم توسعه اين سوپر کامپيوتر ، جايگاه خود را از دست داده و از اين فهرست بيرون رفته است؛ درحاليکه نياز ما به سوپر کامپيوتر بيشتر شده است.

آذري جهرمي به نياز سازندگان داخلي انيميشن براي رندرينگ به سوپر کامپيوترهاي خارج از کشور اشاره کرد و ادامه داد: بايد طي فراخواني با استفاده از ظرفيت هاي بومي اين سوپر کامپيوتر ارتقا پيدا کند تا نسبت به رفع نيازهاي داخلي چون رمزنگاري و رندرينگ بپردازد.

وزير ارتباطات همچنين از همکاري با دانشگاه تهران براي تدوين سند اقتصاد ديجيتال و ايران ديجيتال خبر داد و گفت: همکاري با دانشگاه بدين دليل است که سند ديجيتال کشور اقدامي فقط فني نيست و جنبه هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و حتي فقهي دارد که در جمع بندي ها به ايجاد قطب در دانشگاه هاي مختلف رسيديم تا از هدر رفت سرمايه و انرژي و موازي کاري فاصله بگيريم.

وي با بيان اينکه در دهه هفتاد شرکت هاي ايراني همزمان با کره اي ها شروع به ساخت سوويچ شبکه کردند که در ادامه به دليل مديريت ناصحيح، تراکم شرکت ها و رقابت ناسالم، بازار را در حوزه بين المللي واگذار کردند، افزود: اکنون زمان طلايي براي صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات است و با توجه به نياز کشور به سنسورهاي اينترنت اشيا  بايد بتوانيم از مجال بوجود آمده استفاده کنيم تا اين صنعت در کشور دوباره روي پاي خود بايستد.

وزير جوان دولت تدبير و اميد با اشاره به اينکه بازار منتظر کسي نمي ماند گفت: وزارت ارتباطات از ايجاد مرکز ملي اينترنت اشيا در دانشگاه اميرکبير استقبال مي کند و آمادگي دارد تا در راه پيشبرد آن کمک کند.

بنابه اين گزارش، وزير ارتباطات صبح امروز (شنبه) با حضور در دانشگاه اميرکبير پس از بازديد از ديتاسنتر و ماهواره آماده پرتاب پيام اميرکبير، در برج فناوري و نوآوري اين دانشگاه حاضر شد.

در اين بازديدکه احمدمعتمدي رييس دانشگاه امير کبير وزير ارتباطات راهمراهي مي کرد ازدستاوردهاي شرکت ها و تيم هايي که توسط دانشگاه اميرکبير حمايت مي شوند، ديدن شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو