یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پيشنهاد وزير ارتباطات براي کاهش نرخ مکالمه در ايام اربعين

اربعين

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از افزايش نرخ مکالمه به دليل افزايش نرخ ارز خبر داد و گفت: تماس‌هاي دو سيم‌کارت ايراني در عراق بسيار گران مي‌شود، از اين رو زوار براي تماس با ايران به گونه‌اي برنامه‌ريزي کنند که تماس از ايران به عراق باشد؛ چون نرخ مکالمه ارزان‌تر مي‌شود.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي در حاشيه بازديد از برج فناوري دانشگاه اميرکبير در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در روز اربعين حسيني، گفت: مذاکرات سياسي فشرده‌اي از سوي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي با هيات اتصالات عراق داشت و هم تيمي از وزارت ارتباطات با همتايان خود در وزارت ارتباطات عراق مذاکراتي داشتيم.

وي با بيان اين‌که طي دو سال گذشته، تفاهم‌نامه‌هايي با اين کشور منعقد کرده بوديم، يادآور شد: علاوه بر آن سندي را امضا کرديم ولي متاسفانه در زمان اجرا، اجرايي نشد ولي در سال جاري مذاکرات انجام شده، عملياتي شد و به اپراتورها اعلام شد که نرخ مکالمات بين‌المللي ايران به عراق که به 3000 تومان رسيده بود، با نرخ 900 تومان محاسبه شود.

آذري جهرمي کاهش نرخ مکالمه را ناشي از تعاملات طرف ايراني و عراقي دانست و يادآور شد: علاوه بر آن حجم کانال‌هاي ارتباطي دو کشور دو برابر شد تا اشباع ظرفيت را در ايام اربعين نداشته باشيم.

وي ادامه داد: از سوي طرف عراقي پيگيري‌هايي صورت گرفت که در شهرهاي نجف و کربلا و مسير اين دو شهر تمهيدات ارتباطي ويژه‌اي از سوي اپراتورهاي عراقي ديده شده است.

وزير ارتباطات با بيان اين‌که علي‌رغم تمهيدات انديشيده شده، تصور ما بر اين است که در مسير نجف به کربلا در ساعات پيک هم‌چنان مشکلات ارتباطي داشته باشيم، اظهار کرد: اين امر طبيعي است چون اين حجم از جمعيت ظرفيت‌هاي خاص ارتباطي را مي‌طلبد ولي از آنجا که براي بازه زماني خاصي استفاده مي‌شود، توجيه اقتصادي براي توسعه اين ظرفيت براي اپراتورهاي عراقي وجود ندارد ولي تلاش‌هايي براي افزايش ظرفيت داشته‌اند.

آذري‌جهرمي با اشاره به ارائه خدمات Wi-Fi در ايام اربعين توضيح داد: اپراتورهاي عراقي در تلاش هستند در مسير نحف به کربلا خدمات‌دهي کنند، به‌گونه‌اي که حدود 1400نفر در دو نقطه از 10 نقطه که در حال حاضر جمعيت رسيده بود و از سيستم استفاده مي‌کردند و گزارش‌ها حاکي از ارائه خدمات ارتباطاتي باکيفيت بوده است.

وي از برقراري پوشش اينترنتي در صحن حضرت زهرا(س) طي امروز و فردا از سوي اپراتورهاي عراقي خبر داد و يادآور شد: در محل استراحت در محل حرم اميرالمومنين (ع)، زائران مي‌توانند از اين خدمات Wi-Fi بهره‌مند شوند.

وزير ارتباطات با تاکيد بر اين‌که در سمت داخل کشور نيز تمهيدات لازم انديشيده است، ‌ گفت: مسيرهاي منتهي به مسيرهاي مرزي خدمات ارتباطي فراهم شده است.

وي با بيان اين‌که در چهار مسير مرزي داخل کشور آماده‌سازي شده است، افزود: هزينه‌هاي زيادي براي تجهيز مسيرهاي مرزي صرف شد، براي آن‌که مرزها تجهيز شوند ولي مورد استفاده قرار نگرفتند. در مرزهاي "شلمچه"، "چزابه" و "مهران"، تجهيزات ارتباطي شامل پست بانک و خودپردازان براي پرداخت و دريافت وجوه در نظر گرفته شد.

آذري جهرمي استفاده از بالن‌هاي ارتباطي و خدمات 4G را از ديگر خدمات ارائه شده نام برد و يادآور شد: خدمات 4G پوشش زيادي يافته است، ضمن آن‌که خدمات Wi-Fi همانند سال‌هاي قبل در نقاط مرزي تعبيه شده است.

وزير ارتباطات با اشاره به افزايش نرخ ارز، يادآور شد: اين نوسانات موجب شده است که رومينگ ديتا و Voice افزايش نرخ داشته باشد، به‌گونه‌اي که دو سيم‌کارت ايراني اگر بخواهند در عراق با هم تماس بگيرند و هر دو در عراق باشند، مکالمه بين‌المللي محسوب مي‌شود و بسيار گران مي‌شود.

او با تاکيد بر اين‌که نرخ رومينگ ديتا نيز گران مي‌شود، توصيه کرد: زوار از سيم‌کارت‌هاي عراقي استفاده کنند؛ چراکه در مرز اپراتورهاي عراقي حضور دارند و در شهرهاي نجف و کربلا و در مسيرها نيز حضور دارند و زوار مي‌توانند با سيم‌کارت‌هاي عراقي تهيه کنند.

وي تاکيد کرد: زوار ايراني براي تماس با کشور به گونه‌اي مديريت کنند که از ايران به عراق تماس گرفته شود؛ چراکه نرخ تماس ايران با عراق ارزان‌تر خواهد بود.

آذري جهرمي ادامه داد: زوار در مسير پياده‌روي اربعين در ساعات پيک موبايل کم‌تر استفاده کنند چون جمعيت که ساکن مي‌شود از تعداد آنتن‌هاي BTS هاي موجود در منطقه بيش‌تر است، از اين رو در ساعات غير ساعات پيک از موبايل استفاده کنند.

مبنع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو