یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

سايتهاي داخلي ثبت نام کنند

شرايط دريافت تخفيف نيم بهاي پهناي باند

اينترنت

یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱:۰۰


معاون وزير ارتباطات گفت: سايتهاي داخلي براي دريافت تخفيف نيم بهاي پهناي باند بايد آدرس IP خود را در پرتال سازمان فناوري اطلاعات به ثبت برسانند و کاربران نيز نبايد از فيلترشکن استفاده کنند.

وايمکس نيوز- حسين فلاح جوشقاني درباره عدم محاسبه تخفيف نيم بهاي اينترنت براي سايتهاي داخلي از سوي اپراتورهاي اينترنت و اعتراض کاربران و برخي دارندگان سايتهاي داخلي به اين موضوع، اظهار داشت: شوراي فني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در مصوبه اي، تمامي سايتهاي داخلي را ملزم کرده است که در پرتال سازمان فناوري اطلاعات، IP آدرس خود را به ثبت برسانند.

وي با بيان اينکه هم اکنون بيش از يکهزار وبسايت داخلي در اين سامانه ثبت نام کرده اند و از تخفيف نيم بهاي پهناي باند برخوردار مي شوند، ادامه داد: ساير وبسايتهاي داخلي نيز بايد در اين سامانه ثبت نام کنند تا اپراتورها براساس اين ليست، تخفيف مدنظر را براي اين وبسايتها و کاربراني که از آنها استفاده مي کنند، لحاظ کنند.

معاون وزير ارتباطات افزود: در حال حاضر يکي از مشکلاتي که در محاسبه تخفيف نيم بهاي اينترنت براي وبسايتهاي داخلي وجود دارد، اين است که اين سايتها به طور مداوم آدرس IP خود را تغيير مي‌دهند و با وجودي که حتي يک بار، در سامانه به ثبت رسيده اند اما به دليل تغيير IP آدرس، اپراتورها اطلاعي از داخلي بودن آنها ندارند و ترافيکشان نيم بها محاسبه نمي شود.

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينکه اين وبسايتها بايد مرتب نسبت به روزرساني آدرس سايت خود در سامانه اقدام کنند، گفت: در غيراينصورت کاربران، زماني که به اين وبسايتها متصل مي شوند به دليل نبودن آدرس در ليست، شامل تخفيف نيم بها نمي شوند.

فلاح جوشقاني ادامه داد: بخش ديگري از عدم محاسبه تخفيف نيم بها براي ترافيک داخلي پهناي باند، به استفاده کاربران از فيلترشکن و VPN برمي گردد. چرا که در اين صورت هم حتي اگر کاربر وارد وبسايتهاي داخلي شود، ترافيک پهناي باند از خارج از کشور وارد شده و تخفيف پهناي باند شامل آن نمي شود.

معاون وزير ارتباطات از کاربران خواست در زمان استفاده از سايتهاي داخل کشور، از خاموش بودن فيلترشکن و VPN خود اطمينان داشته باشند تا ترافيک پهناي باند آنها به عنوان ترافيک خارجي محاسبه نشده و شامل تخفيف پهناي باند براي استفاده از وبسايتهاي داخلي، شود.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو