یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه چاره گوگل براي پدر و مادرها براي کنترل فرزندان

گوگل

دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲:۰۰


اپليکيشن گوگل که به والدين امکان کنترل از راه دور فعاليت کودکان در فضاي مجازي را مي‌دهد، قرار است در بسياري از کشورهاي جهان در دسترس قرار بگيرد.

وايمکس نيوز- با توجه به تداوم نگراني‌هاي والدين نسبت به فعاليت کودکان و فرزندان زير سن قانوني در شبکه‌هاي اجتماعي، فضاي مجازي و آزادانه اينترنت و استفاده خارج از کنترل آنها از وسائل هوشمند و دستگاههاي الکترونيکي، بسياري از شرکت‌هاي تکنولوژي به طراحي و توسعه اپليکيشن هاي متعددي در خصوص افزايش کنترل والدين بر عملکرد آنها روي آورده‌اند.

اپليکيشني که سال گذشته توسط گوگل به صورت آزمايشي براي نخستين بار در کشور آفريقاي جنوبي در دسترس کاربران قرار گرفت، Google Family Link نام دارد و به پدر و مادرها اين امکان را مي‌دهد تا از راه دور به دستگاه الکترونيکي مورد استفاده کودکان خود دسترسي داشته باشند، فعاليت‌ها و پست هاي منتشر شده آنها را نظارت و کنترل کنند و در صورت نياز، گوشي هوشمند آنها را از راه دور قفل و خاموش کنند.

بر اساس گزارش وب سايت businessinsider، اين اپليکيشن باوجود مخالفان و منتقدان بسياري که داشت، توسط کاربران اين کشور با استقبال بي‌نظيري مواجه شد چراکه به نظر مي‌رسد دسترسي و نظارت مناسب و قابل قبولي را براي والدين به ارمغان آورده است و آنها را به کنترل هر چه بيشتر فعاليت کودکان خود در فضاي باز و آزادانه اينترنت سوق داده است.

حالا به تازگي گوگل اعلام کرده است با توجه به محبوبيت اين اپليکيشن، قصد دارد در کشورهاي بيشتري آن را توسعه داده و قابل دسترسي قرار دهد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو