شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

آخرین آمار خطوط اینترنت پرسرعت ADSL

ADSL

جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵:۰۰


شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت موفق شدند تعداد پورت های ADSL نصب شده را به مرز 1.5 میلیون خط برسانند و حدود 500 هزار خط پرسرعت اینترنت نیز توسط مخابرات راه اندازی شده است.

وایمکس نیوز -  آخرین آمار ارایه شده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی از آن است که پورت های ADSL نصب شده در سطح کشور توسط گروه شرکت های ارایه کننده خدمات اینترنت پرسرعت ( ندا ) تا پایان فروردین 1390 به مرز یک میلیون و 400 هزار پورت رسیده است و این شرکت ها همچنین توانسته اند با پایان یافتن برنامه چهارم توسعه، اهداف مدنظر در این برنامه را برای تحقق نصب یک میلیون و 250 هزار پورت پرسرعت اینترنت محقق کنند.

براساس آمار موجود تا پایان فروردین ماه امسال یک میلیون و 423 هزار و 306 پورت ADSL در 31 استان توسط شرکت های بخش خصوصی دارای پروانه PAP نصب شده اما از این تعداد تنها 861 هزار و 512 پورت دایر شده، توسط کاربران در حال بهره برداری است و مابقی این خطوط یعنی حدود 600 هزار پورت پر سرعت بلااستفاده مانده است.

براساس این گزارش آمار پورت های منصوبه و دایری واگذار شده توسط گروه شرکت های ندا در استان تهران تا پایان فروردین ماه از نصب 500 هزار و 777 پورت پرسرعت و واگذاری 319 هزار و 327 خط ADSL بهره برداری شده در این استان حکایت دارد و در همین حال تعداد پورت های منصوبه در شهر تهران توسط این شرکت ها حدود 389 هزار و 160 پورت است که از این تعداد 271 هزار و 94 پورت در حال بهره برداری است. این آمار نشان می دهد که تقریبا نیمی از استفاده کنندگان اینترنت پرسرعت ADSL را تهرانی ها تشکیل می دهد.

شرکت مخابرات ایران نیز که از زمان خصوصی شدن تلاش خود را برای راه اندازی و توسعه خطوط اینترنت پرسرعت در کشور به کار گرفته است سال گذشته 507 هزار و 629 خط ADSL در کشور نصب کرد که از این تعدا 156 هزار و 388 خط به بهره برداری رسیده و کاربران در حال استفاده از آن هستند.

با این حال صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد فعالیت مخابرات در بحث ارایه اینترنت پر سرعت ADSL با تاکید بر اینکه امسال برنامه های گسترده تری برای حضور در این بخش داریم گفت: شرکت مخابرات ایران امسال دایری 2 میلیون و 175 هزار پورت و نصب 2 میلیون و 845 هزار پورت پرسرعت ADSL را در برنامه دارد.


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو