شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

نرم افزار ضدفيشينگ درگاه بانکي توليد شد

کارت بانکي

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰


افزونه نرم افزاري ضد فيشينگ درگاه بانکي با همکاري مراکز آپا و ماهر و با هدف شناسايي صفحات جعلي درگاههاي بانکي پرداخت الکترونيک توليد شد.

وايمکس نيوز- حفظ امنيت اطلاعات کاربران در خريد و پرداخت اينترنتي امري بسيار مهم و جدي محسوب مي شود و اغلب کاربران در زمان استفاده از اينترنت براي عمليات پرداخت، نگران به سرقت رفتن اطلاعات و رمزعبور کارتهاي بانکي خود هستند.

از اين رو مرکز آپا (مرکز گاهي‌رساني، پشتيباني، امداد رايانه اي) دانشگاه سمنان با حمايت مرکز ماهر (مرکز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه اي) با هدف شناسايي و آگاه ساختن سرويس‌گيرنده وب از درگاه‌هاي جعلي پرداخت اينترنتي، افزونه تشخيص صفحات جعلي (فيشينگ) را توليد کرده است.

با نصب افزونه (Extension) ضد فيشينگ درگاه بانکي و با استفاده از تکنولوژي‌ها و سياست‌هاي اتخاذ شده در اين نرم افزار، امنيت اطلاعات کاربران به خطر نخواهد افتاد و حريم خصوصي آنها حفظ مي شود.

اين نرم‌افزار در صورتي که درگاه پرداخت الکترونيکي را جعلي تشخيص دهد، آدرس درگاه را براي بررسي بيشتر به سرور ارسال خواهد کرد و هيچ اطلاعات ديگري از کاربر دريافت نخواهد شد. به بيان ديگر اين افزونه، درگاه هاي جعلي پرداخت بانکي را شناسايي کرده و هشدار مي دهد.

با فعال بودن اين افزونه و هنگام هدايت کاربر به صفحات پرداخت اينترنتي در يک سايت، به صورت خودکار اصل بودن يا فيشينگ بودن آن صفحه تشخيص داده شده و پيام مناسبي به کاربر نمايش داده مي‌شود.

کاربر بايد براي يک پرداخت اينترنتي با اطمينان خاطر، اين نرم افزار را روي سيستم کامپيوتري و يا موبايل خود نصب کند.

از آنجا که بررسي‌ها نشان مي‌دهد اغلب قربانيان فيشينگ از طريق گوشي همراه گرفتار اين دام مي‌شوند، براي حفظ امنيت پرداخت الکترونيک و جلوگيري از سرقت کارت‌هاي بانکي توصيه مي‌شود کاربر مرورگر فايرفاکس را روي گوشي همراه خود نصب کرده و با نصب افزونه ضد فيشينگ روي آن، پرداخت اينترنتي مطمئني داشته باشيد.

نحوه دريافت اين افزونه در سايت مرکز ماهر در اين لينک توضيح داده شده است.

منبع:  مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو