یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفي 5 عضو جديد هيات امناي پژوهشگاه ارتباطات

پژوهشگاه ارتباطات

سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۰


با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، ابوالحسن فيروزآبادي، فرهاد معارفي، نصراله جهانگرد ، سيروس موثقي و احمد معتمدي به عنوان اعضاي جديد هيات امناي پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات معرفي شدند.

وايمکس نيوز- جلسه هيات امناي پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات صبح امروز (سه شنبه) با حضور وزير ارتباطات، نمايندگان وزارت علوم تحقيقات و فناوري، سازمان برنامه و بودجه و اعضاي هيات امنا تشکيل شد که محمد خوانساري رييس پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات در ابتدا گزارشي از فعاليت هاي اين پژوهشگاه ارايه کرد.

محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رييس هيات امناي پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، در جلسه هيات امناي اين پژوهشگاه با اشاره به کاربردي شدن پژوهش هاي اين مرکز اظهار کرد: در يک سال گذشته تلاش شده است تا پژوهش هاي مرکز تحقيقات، کاربردي و در بخش صنعت قابل اجرا باشد.

وي تاکيد کرد: هزينه هاي دولت که در بخش تحقيقات صورت مي گيرد بايد نتيجه آن در بخش تحقيقات آزادانه در اختيار کسب و کارها قرار گيرد.

وزير ارتباطات با بيان اينکه در سال هاي اخير پيشرفت هاي خوبي در حوزه هاي مختلف حاصل شده است خاطرنشان کرد: چند محصول، ثمره کارهاي علمي پژوهشگاه است که به موفقيت نسبي رسيده است، آنتي ويروس «پادويش» وارد بازار شده  و تاکنون يک ميليون نصب داشته و اين موضوع سبب رقابت با ساير آنتي ويروس هاي خارجي شده است به طوريکه 700 هزار نسخه روي کامپيوتر و 300 هزار نيز روي گوشي تلفن همراه نصب شده که تعداد نصب روي گوشي ها با توجه به بازار ضعيف آنتي ويروس موبايل قابل توجه است.

آذري جهرمي درباره پروژه «ترگمان» نيز گفت: دقت ترجمه فارسي به انگليسي و بر عکس، اين پروژه نسبت به گوگل قابل توجه است که رشد 16 برابري نسبت به اول سال داشته است.

وي با اشاره به افزايش تعداد زبان هاي مورد ترجمه در اين پروژه افزود: «ترگمان»  با روس ها، ژاپني ها و گروه هاي عرب زبان به توافق رسيدند است و اکنون نيز 8 زبان به فارسي و بر عکس ترجمه مي کند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه «ترگمان» تلاش مي کند تا با زبانهاي ديگر ارتباط را برقرار کند تصريح کرد: اعضاي حاضر در "ترگمان"به سراغ استارتاپها در کشورهاي ديگر رفتند و يک حرکت نرم اما پرشتاب را آغاز کرده‌اند و اين جز کارهاي خوب در پژوهشگاه محسوب مي شود.

آذري جهرمي تصريح کرد: نقشه خوان داخلي در کشور اجرا شده است به طوري که دو ميليون دانلود دارد در حالي که" ويز "به عنوان يک نرم افزار خارجي نيز همين اندازه دانلود شده و اين موضوع نشان دهنده جذب اعتماد مردم به نرم افزار داخلي است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در توصيه اي به اعضاي هيات امناي پژوهشگاه گفت: داده هاي تحقيقات را در اختيار عموم قرار دهند و با برگزاري کارگاه هاي آموزشي استارت‌آپ‌ها را تشويق به سرمايه گذاري کنند.

وي درباره سند اينترنت کودک و نوجوان گفت: براي اين سند تلاش و برنامه ريزي شده و کارگاه‎هاي آموزشي راه اندازي شده است که مورد توجه هم قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش، پس از بحث و بررسي پيرامون بودجه تفصيلي سال 97 و پيشنهادي سال 98 پژوهشگاه، بودجه به تصويب اعضا رسيد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو