پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرا اپليکيشن فيس‌بوک در گوشي‌هاي سامسونگ را نمي‌توان حذف کرد؟

فيس بوک

شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴:۰۰


کاربران زيادي از نصب پيش فرض اپليکيشن فيس‌بوک بر روي گوشي‌هاي سامسونگ خود به شدت ناراضي بوده و در اين خصوص ابراز نگراني کرده اند.

وايمکس نيوز- حدودا يک سال پيش بود پس از آن‌که وب‌سايت‌ها و رسانه‌هاي خبري بسياري گزارش کردند که شبکه اجتماعي فيس‌بوک با يک موسسه تحقيقاتي و مشاوره سياسي انگليسي تحت عنوان کمبريج آناليتيکا در انتشار اطلاعات شخصي و خصوصي کاربرانش همکاري داشته، مردم و منتقدان بسياري فيس‌بوک را به خيانت در امانت و همکاري با نهادهاي دولتي و تحقيقاتي و هم‌چنين نقض حريم شخصي کاربران متهم کردند.

اين شبکه اجتماعي به سرعت آماج حملات شديد کاربران بسياري در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌اي که تعداد کثيري از شرکت‌ها و افراد معروف به بستن و غيرفعال کردن صفحات مجازي خود در فيس‌بوک اقدام کرده و استفاده از اين شبکه اجتماعي را ننگي براي دنياي مجازي توصيف کرده‌اند.

طبق گزارش‌هاي منتشره، فيس‌بوک مي‌گويد اطلاعات بالغ بر 87 ميليون نفر از کاربرانش به صورت نادرست و ناخودآگاه در اختيار موسسه کمبريج آنالتيکا قرار گرفته است.

پس از انتشار خبر رسوايي فيس‌بوک و نقض حريم شخصي کاربرانش، افراد مشهور و شرکت‌هاي کوچک و بزرگ بسياري اقدام به حذف صفحه کاربري خود در اين شبکه اجتماعي کرده‌اند تا بدين ترتيب، اعتراض خود را نسبت به سهل انگاري فيس‌بوک نشان دهند.

با اين‌که فيس‌بوک در تمامي روزنامه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي از تمامي کاربرانش در اين باره عذرخواهي کرد و در بيانيه‌اي نيز احتمال هرگونه جاسوسي و افشاي اطلاعات آن‌ها را رد کرد، اما هم‌چنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به اين شبکه اجتماعي محبوب و پرطرفدار فروکش نکرده است.

حالا به نظر مي‌رسد که خيل عظيمي از کاربران گوشي هاي سامسونگ و برخي ديگر از برندهاي اندرويدي از اينکه نمي توانند اپليکيشن فيس بوک را که به صورت پيش فرض بر روي گوشي آنها نصب شده است، غيرفعال و Uninstall کنند، ابراز نگراني کرده و از اين شرکت خواسته اند که هر  چه زودتر در برابر نارضايتي و نگراني آنها پاسخگو باشد.

آنها بر اين باورند که اپليکيشن فيس بوک حتي در صورتي که توسط کاربران استفاده نشود، قادر است اطلاعات شخصي آنها را در دسترس اين شرکت قرار داده و به نقض حريم خصوصي آنها بپردازد. اين کاربران همچنين خاطرنشان کرده اند که شبکه اجتماعي فيس بوک با توجه به رسوايي هاي کوچک و بزرگي که در طول سالهاي اخير به بار آورده است، اعتماد آنها را از ميان برده و ديگر نمي توانند از خدمات و سرويس هاي انلاين اين شبکه اجتماعي بهره مند شوند.

البته در واکنش به ابراز نگراني هاي اين دسته از کاربران، شرکت کره‌اي سامسونگ اعلام کرده است که در قسمت تنظيمات گوشي گزينه اي براي غيرفعال‌سازي اپليکيشن فيس‌بوک وجود دارد که با انجام اين فرايند، آنها قادر خواهند بود اين اپليکيشن را از کار بياندازند و بدين ترتيب نگراني آنها در خصوص جاسوسي و سواستفاده از اطلاعات شخصي شان برطرف خواهد شد. 

از طرفي ديگر، سخنگوي فيس‌بوک در پاسخ به گزارشگر ديلي ميل، عنوان کرده است که کاربران در صورتي غيرفعال‌سازي اپليکيشن فيس‌بوک مي‌توانند مطمئن باشند که اين اپليکيشن هيچ گونه اطلاعاتي را جمع آوري نمي‌کند و آنها را به شرکت فيس‌بوک ارسال نخواهد کرد. به عبارتي ديگر، غيرفعال‌سازي برنامه مذکور معادل حذف کردن آن است و جاي هيچ گونه نگراني براي کاربران گوشي هاي اندرويدي سامسونگ ندارد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو