یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مديرعامل مخابرات ايران اعلام کرد

قابليت شارژ مجدد کارت‌هاي تلفن همگاني/جزئيات برقراري تماس تلفني رايگان

صدري

سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹:۰۰


قابليت شارژ مجدد کارت‌هاي تلفن همگاني با توجه به نياز برخي از افراد جامعه و راه‌اندازي سرويس "مهمان من" با کاربرد شارژ در مقصد، براي اين‌که تماس تلفني مخاطبان شرکت‌ها هزينه‌اي براي تماس‌گيرنده نداشته باشد، از خدماتي است که خبر راه‌اندازي آن اخيرا توسط شرکت مخابرات ايران اعلام شده است.

وايمکس نيوز- سيدمجيد صدري - مديرعامل شرکت مخابرات ايران- با اشاره به نياز برخي از افراد جامعه به استفاده از کارت‌هاي تلفن همگاني، بيان کرد: اگرچه توليد کارت‌هاي اعتباري تلفن همگاني در دنيا به دليل فناوري قديمي آن‌ها منسوخ‌ شده است، ولي مخابرات ايران هم‌چنان با توجه به نياز جامعه بر تأمين ارتباط هم‌وطنان گرامي با استفاده از تلفن‌هاي همگاني کارتي تأکيد دارد. فاز اول اجراي اين پروژه به‌زودي از استان تهران آغاز خواهد شد.

در بسياري از نقاط جهان به دليل قديمي بودن فناوري اين نوع تلفن‌ها، ارائه اين سرويس به‌طور کامل متوقف‌شده و هزينه‌هاي نگه‌داري و تأمين تجهيزات اين تلفن‌ها تقريباً سه برابر درآمدزايي آن‌هاست. صدري در اين باره گفته است: شرکت مخابرات ايران در راستاي شعار ارتباطي فراگير با توجه به کم شدن توليد کارت‌هاي اعتباري تلفن همگاني در نظر دارد که استفاده از اين دستگاه‌ها را هم‌چنان فعال باقي نگه دارد.

وي با بيان اين‌که شرکت مخابرات ايران طرح‌هاي متعددي در جهت به‌روزرساني تلفن‌هاي همگاني و ارائه نسل جديد کارت‌هاي تلفن در دست بررسي و انجام تست‌هاي تکميلي دارد، گفت: با استفاده از دانش شرکت‌هاي داخلي تا پايان سال جاري، بخش عمده‌اي از اين تلفن‌ها به‌روزرساني خواهد شد. در روش جديد به‌روزرساني سعي شده است که کاربران تلفن‌هاي همگاني هم‌چنان از کارت‌هاي تلفن در اختيار خود استفاده و بعد از اتمام اعتبار آن بتوانند نسبت به شارژ و استفاده مجدد از آن اقدام کنند.

مديرعامل شرکت مخابرات ايران هم‌چنين توضيح داد: پس از انجام اين به‌روزرساني، کارت‌هاي تلفن يک‌بارمصرف موجود به کارت‌هاي تلفن قابل شارژ تبديل مي‌شود. با توجه به اين‌که بخش عمده‌اي از کارکرد تلفن‌هاي همگاني مربوط به بخش‌هاي متراکم گروه خاص جمعيتي مثل (ندامتگاه‌ها، خوابگاه‌ها، پادگان‌ها و غيره) است، شرکت مخابرات ايران در تلاش است تا با توجه به‌تمامي امکانات و ظرفيت‌هاي خود ارتباطات تمامي هم‌وطنان در سراسر کشور را به بهترين شکل ممکن و در راستاي تحقق شعار ارتباطي فراگير، پايدار نگه دارد.

راه‌اندازي سرويس جديد مخابرات

شرکت مخابرات ايران در خبري ديگر، از راه‌اندازي سرويسي تحت عنوان «مهمان من» از ابتداي بهمن‌ماه خبر داده بود. مديرعامل شرکت مخابرات ايران درباره‌ي اين سرويس توضيح داد: با راه‌اندازي سرويس جديد، با کاربرد شارژ در مقصد، تمام مشتريان مي‌توانند نسبت به دريافت تماس تلفني مخاطبان خود به‌گونه‌اي اقدام کنند که هيچ هزينه‌اي براي تماس‌گيرنده نداشته باشد.

در اين طرح که به ازاي تماس از کليه شماره‌هاي تلفن ثابت شرکت مخابرات ايران از اول بهمن‌ماه سال جاري اجرايي مي‌شود، درصورتي‌که شماره متقاضي به‌صورت شارژ در مقصد نشانه‌گذاري شود، تماس مخاطبان با شماره موردنظر، به‌صورت رايگان محاسبه‌شده و هزينه‌هاي تماس براي فرد گيرنده تماس منظور خواهد شد.

براي استفاده از اين سرويس نياز به دريافت شماره جديد نيست و هم‌چنين کليه مشتريان شرکت مخابرات ايران مي‌توانند درخواست فعال‌سازي سرويس مهمان من را روي شماره‌هاي جاري خود داشته باشند. با استفاده از اين سرويس، کليه شهروندان، صاحبان مشاغل، شرکت‌هاي خدماتي، سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي و هم‌چنين دارندگان مراکز تماس مي‌توانند براي پاسخگويي به انواع نيازمندي‌هاي شهروندان به‌گونه‌اي اقدام کنند که تماس تلفني مخاطبان هيچ هزينه‌اي براي فرد تماس‌گيرنده نداشته باشد.

تمام مشتريان شرکت مي‌توانند براي اطلاع از جزئيات اين سرويس و ثبت درخواست خود، از اول بهمن‌ماه سال جاري به پرتال شرکت مخابرات ايران به نشاني www.tci.ir  و يا يکي از مراکز ارائه خدمات تلفن ثابت مراجعه کنند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو