یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نخستين نمايشگاه ICT افغانستان با مشارکت ايران برگزار مي‌شود

افغانستان

پنج شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶:۰۰


نخستين نمايشگاه بين‌المللي فناوري اطلاعات و ارتباطات افغانستان با هدف ايجاد همکاري‌هاي مشترک ميان شرکت‌هاي ايراني و افغانستاني، با مشارکت سازمان نظام صنفي رايانه‌اي کشور و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران برگزار مي‌شود.

وايمکس نيوز-  نخستين نمايشگاه بين‌المللي فناوري اطلاعات و ارتباطات افغانستان با نام ArianaICT قرار است با مجوز وزارت تجارت و صنايع افغانستان، 27 تا 30 فروردين ماه از سوي کنسرسيوم ايريانا بوم و با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران و سازمان نظام صنفي رايانه‌اي کشور در شهر کابل برگزار شود.

رسول سراييان -دبيرکل سازمان نظام صنفي رايانه‌اي کشور- در نشست مشترک اعضاي اين سازمان با وزير ارتباطات افغانستان، درباره اين نمايشگاه توضيح داد: مجوزهاي لازم براي برگزاري نمايشگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات در افغانستان اخذ شده و اين رويداد 27 تا 30 فروردين ماه در کابل برگزار مي‌شود. اين نمايشگاه مي‌تواند فصل جديدي در همکاري‌هاي مشترک ميان شرکت‌هاي ايراني و افغانستاني بگشايد.

‌شهزاد گل‌آريوبي -وزير ارتباطات افغانستان- نيز گفت: تفاهم‌نامه‌اي با ايران براي برگزاري اولين نمايشگاه بين‌المللي فناوري اطلاعات و ارتباطات در افغانستان منعقد شده و ما آماده هر نوع حمايتي براي همکاري در اين زمينه هستيم.

بر اساس اين گزارش زيرساخت‌هاي ارتباطي در افغانستان در سال‌هاي اخير توسعه قابل توجهي داشته و اکنون 23?7 ميليون نفر از جمعيت 36 ميليوني اين کشور موبايل داشته و کاربران اينترنت نيز نزديک به 10 ميليون نفر است. اين در حالي است که افزايش دسترسي به اينترنت، يکي از برنامه‌هاي محوري دولت و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات افغانستان است. شبکه فيبر نوري در 25 استان اين کشور مستقر شده و تا دو سال ديگر قرار است در 9 استان باقي‌مانده نيز گسترش يابد. همچنين دولت افغانستان برنامه‌هاي وسيعي براي توسعه دولت همراه و دولت الکترونيکي دارد.

از سوي ديگر زبان و فرهنگ مشترک، وجود قوانين سرمايه‌گذاري مناسب و دسترسي مناسب ايراني‌ها به بازار افغانستان، از ويژگي‌هاي مهمي است که مي‌تواند حضور در بازار اين کشور را براي شرکت‌هاي ICT ايراني جذاب کند.

وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نيز بسته‌هاي حمايتي براي حضور شرکت‌هاي ايراني در اين رويداد در نظر گرفته‌اند. براي اطلاعات بيشتر و ثبت‌نام مي‌توانيد به سايت رسمي اين رويداد به نشاني www.arianaict.com مراجعه کنيد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو