یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رييس سازمان فناوري اطلاعات:

استراتژي 29 گانه براي توسعه ICT در ايران تدوين مي شود

حکيم جوادي

یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰:۰۰


به منظور توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات در ايران يک استراتژي 29 گانه تدوين شده که در رابطه با هر کدام از اين استراتژي ها يکسري پروژه طراحي شده است.

وايمکس نيوز - علي حکيم جوادي، معاون وزير و رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران در نشست همگرايي خدمات ارتباطي ميان ايران و کره، ضمن بيان اين مطلب گفت: در همين راستا، برنامه هايي براي ارايه خدمت بهينه با ايرانيان با استفاده از ICT تدوين شده است.
وي افزود: مديريت خرد و دانش بر اساس هويت ايراني- اسلامي، تحقق و توسعه و همچنين منابع انساني از جمله بخش هاي مورد نظر در اين برنامه ها محسوب مي شود.
وي با بيان اين مطلب که در نظر داريم تا با استفاده از ICT، عدالت اجتماعي با کيفيت بالا را براي رفاه حال عمومي محقق کنيم، گفت: گسترش و بسط زبان فارسي در محيط مجازي از جمله برنامه هايي است که با توجه به زمينه هاي موجود در کشور به صورت جدي مورد پيگيري قرار مي گيرد.
معاون وزير ارتباطات، آموزش منابع انساني را يکي ديگر از موضوعات مهم ارزيابي کرد و گفت: در همين راستا، پروژه هايي با دانشگاه ها و برخي وزارتخانه ها نظير وزارت علوم و آموزش عالي به منظور آموزش منابع انساني به کمک آموزش از راه دور تعريف شده است.
وي گفت: همچنين به منظور بالا بردن بهره وري و ايجاد نظام اداري بر اساس فناوري اطلاعات، برنامه هايي تدوين شده است.
حکيم جوادي با اشاره به اهداف تدوين شده در برنامه پنجم توسعه کشور گفت: بر اساس اين برنامه حرکت به سمت هوشمند شدن فعاليت ها و خدمات از جمله اولويت هاي ملي محسوب مي شود که بر اساس آن وظايف سنگين بر عهده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات قرار داده شده است.
وي گفت: ارايه بخش عمده اي از خدمات در فضاي مجازي، تبادل پول الکترونيکي و تحقق کارت هوشمند ملي براي مردم به صورت الکترونيکي از جمله اهداف تعريف شده در اين حوزه است.
رييس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به پروژه هاي زيرساختي ملي و بين المللي گفت: در تلاش هستيم بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور، پست الکترونيکي و موتور جستجوي بهتر با پهناي باند بالاتر و شبکه قابل دسترسي براي تمامي ايرانيان ايجاد شود.
وي با بيان اين مطلب که مي خواهيم به سمت مديريت الکترونيکي پيش برويم، افزود: تدوين استانداردهاي ارتباطات و فناوري اطلاعات، ايجاد پليس الکترونيکي و بيمه الکترونيکي از جمله تلاش هاي صورت گرفته در اين حوزه است.
وي با اشاره به تشکيل کار گروه ملي فاوا نيز ادامه داد: يک گروه کاري تحت نظر رييس جمهوري و به رياست وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تشکيل و سياست گذاري و مديريت منابع انساني را به منظور تحقق دولت الکترونيکي در اين بخش تدوين مي کند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو