شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اين قابليت را در مرورگر خود فعال کنيد

مرورگر

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶:۰۰


اگر شما نگران دسترسي افراد غريبه به تاريخچه جستجوهاي خود در مرورگرهاي اينترنتي مورد استفاده در لپ‌تاپ و رايانه خود هستيد، بهتر است از قابليت guest browsing بهره ببريد.

وايمکس نيوز- در صورتي که کاربران به هنگام قرض دادن لپ‌تاپ خود به ديگران نگران دسترسي آنها به تاريخچه جستجوهاي خود در مرورگرهاي اينترنتي مورد استفاده خود هستند، مي توانند با استفاده از قابليت Guest Browsing موجود در مرورگر مروبطه نظير گوگل کروم از اين نگراني خود بکاهند و بدين ترتيب افراد غريبه هيچ گونه دسترسي به اطلاعات و داده‌هاي قبلي کاربران نخواهند داشت.

بسياري از مرورگرهاي اينترنتي به طور معمول بسياري از اطلاعات شخصي کاربران نظير رمزعبور و همچنين بيشترين عبارات و کلمات مورد جستجوي آنها در مرورگر اينترنتي مربوطه را حفظ و ذخيره مي کنند تا نيازي به هر بار تايپ کردن آن در قسمت مربوطه نباشد.

بر اساس گزارش وب سايت تک کرانچ، اما همين مساله در بسياري از مواقع موجب مي‌شود که آنها به هنگام قرض دادن لپ‌تاپ و رايانه خود به ديگران احساس ناامني و نگراني کرده و از لو رفتن گذرواژه‌هاي ذخيره شده و همچنين تاريخچه جستجوهاي خود واهمه داشته باشند چراکه اين امر موجب مي‌شود افراد ديگر به پروفايل هاي شخصي و شبکه‌هاي اجتماعي کاربران دسترسي پيدا کرده و بدين ترتيب حريم خصوصي آنها نقض شود.

حالا کارشناسان به کاربران رايانه هاي شخصي توصيه کرده‌اند که در چنين شرايطي قادر خواهند بود از قابليت جستجوي مهمان يا guest browsing در مرورگر گوگل کروم استفاده کنند که براي فعالسازي آن تنها کافيست تيک آن را در قسمت people در منوي تنظيمات (settings) بزنيد تا وارد حالت مهمان شويد و ديگر کسي نتواند اطلاعات ذخيره شده شما را استفاده کند.

 

منيع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو