یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شکايت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور از وزير ارتباطات

جواد جاويدنيا

یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹:۰۰


معاون امور فضاي مجازي دادستان کل کشور از شکايت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور از وزير ارتباطات خبر داد.

وايمکس نيوز- جواد جاويدنيا معاون امور فضاي مجازي دادستان کل کشوردر اين باره گفت: تذکرات متعددي در رابطه با ضرورت اجراي قوانين و مصوبات کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه و اجراي دستورات قضائي به وزير ارتباطات داده شد که علي رغم اجراي قانون، دستورات قضائي و مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي بر هر مسئولي واجب و لازم است اما متأسفانه وزير ارتباطات به هيچ‌کدام از اين تذکرات تمکين نکردند.

وي تصريح کرد: طرح شکايتي در اين زمينه عليه وزير ارتباطات دردادستاني تهران مطرح شده است. اين طرح شکايت هم از سوي دادستان کل کشور و هم از سوي 2 هزار نفر از مردم اهواز بوده است.

وي درباره علت شکايت مردم اهواز از وزير ارتباطات گفت: مردم اهواز از وزير ارتباطات بابت عدم ايجاد بستر امن و لازم براي فضاي مجازي در کشور شکايت کردند و اين شکايت هم به دليل اين است که تعدادي از جوانان جذب گروه‌هاي تکفيري شده و درنهايت حادثه تروريستي رژه نيروهاي مسلح رخ داده و عزيزانشان شهيد شدند؛ البته مردم اهواز هم از وزير ارتباطات و هم مديران اينستاگرام و تلگرام طرح شکايت کردند.

جاويدنيا ادامه داد: پرونده وزير ارتباطات در دادستاني تهران مطرح است و منتظر هستيم تا روند قضائي طي شود.

وي در پايان يادآور شد:عناوين شکايت از وزير ارتباطات عبارت است از عدم اجراي قوانين و مقررات و عدم اجراي دستورات قضائي و بسترسازي براي جاسوسي رايانه‌اي دشمنان از اطلاعات کلان مردم (big data). طبق قانون جرايم رايانه‌اي در دسترس قرار دادن اين‌گونه داده‌ها سري براي بيگانگان جاسوسي رايانه‌اي محسوب مي‌شود و بيگانگان مي‌توانند با تحليل ديتا و جاسوسي و همچنين اطلاعاتي که براي به‌کارگيري در اغتشاشات از اين اطلاعات به دست مي‌آوردند، نظم و امنيت کشور را به هم بزنند و اين موارد مصداق دقيق جاسوسي رايانه‌اي است.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو