شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فيس‌بوک با بچه‌هايش يکي مي‌شود

فيس بوک - شبکه هاي اجتماعي

دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰


مارک زوکربرگ به تازگي تأييد کرده است که شبکه‌هاي اجتماعي فيس بوک و اينستاگرام و پيام‌رسان واتس‌اپ به زودي ادغام خواهند شد.

وايمکس نيوز- چندي پيش بود که خبري مبني بر ادغام و يکپارچه شدن شبکه‌هاي اجتماعي فيس‌بوک و اينستاگرام و اپليکيشن پيام‌رسان واتس اپ در فضاي مجازي منتشر شد که جنجال و سر و صداهاي زيادي را به راه انداخت.

حالا به نقل از technews network خبر ديگري از سوي مارک زوکربرگ، مؤسس و مديرعامل فيس‌بوک به تازگي منتشر شده است که نشان مي‌دهد اين خبر صحت داشته و در آينده‌اي نزديک به واقعيت خواهد پيوست. اين بدان معناست که هرچه سريع‌تر فيس‌بوک با شرکت‌هاي زيرمجموعه خود يعني اينستاگرام و واتس‌اپ يکپارچه سازي و ادغام خواهد شد.

در صورتي که اين دو شبکه اجتماعي بزرگ با پيام‌رسان واتس‌اپ ادغام شوند، کاربران در هر کدام از اين اپليکيشن‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي که عضو باشند، قادر خواهند بود به مخاطباني که احياناً در آن عضويت ندارند، پيام داده و ارتباط برقرار کنند.

به نظر مي‌رسد که فيس‌بوک تصميم گرفته است که شرکت‌هاي زيرمجموعه خود را بيشتر از پيش هماهنگ و يکپارچه‌سازي کند تا کاربران بتوانند از قابليت‌هاي مشابه اين سه اپليکيشن بهره مند شده و ارتباطات بهتري را در اين پلت‌فرم ايجاد کنند.

فيس‌بوک همچنين بر لزوم افزودن قابليت امنيتي رمزنگاري پيشرفته سخن گفته و از اين دو شرکت زيرمجموعه خود يعني اينستاگرام و فيس‌بوک مسنجر نيز درخواست کرده است که فرايند محافظت از حريم خصوصي و اطلاعات شخصي کاربرانشان را تسهيل و بهبود ببخشند.

شرکت فيس‌بوک با در اختيار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال 2014، 19 ميليارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نيز با معرفي و افزودن قابليت‌هاي جديد بدنبال جذب و حفظ طرفداران اين پيام‌رسان محبوب بوده است. طبق تازه‌ترين آمار منتشر شده در ژانويه 2018، پيام‌رسان واتس‌اپ هم اکنون ميزبان حدود 1 ميليارد و 300 ميليون کاربر فعال در ماه است.

بر اساس گزارش وب سايت the verge، اپليکيشن پيام‌رسان واتس‌اپ که يکي از محبوب‌ترين و پرطرفدارترين پيام‌رسان‌هاي جهان است نيز از قابليت Encryption End- تو آخر يا رمزنگاري پيشرفته پشتيباني مي‌کند و از پروتکل‌هاي پيشرفته‌اي براي حفظ حريم شخصي کاربرانش برخوردار است. اين اپليکيشن که براي تمامي سيستم‌هاي عامل اندرويد، iOS و ويندوز قابل استفاده است، در سال 2016 ميلادي لقب پرکاربردترين پيام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضريب امنيت سايبري بالايي دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده ميان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصي و خصوصي آن‌ها از سوي نهادهاي ديگر قابل رصد و ردگيري نخواهد بود.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو