شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلوي فعاليت واتس‌اپ‌هاي قلابي گرفته مي‌شود

واتس اپ

چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰


واتس اپ به تازگي خطاب به کاربراني که از اپليکيشن‌هاي غير رسمي با اسامي مشابه به واتس اپ استفاده مي‌کنند، اعلام کرده که از فعاليت آنها به زودي جلوگيري به عمل خواهد آورد.

وايمکس نيوز- واتس‌اپ که يکي از محبوب‌ترين و پرطرفدارترين اپليکيشن‌هاي پيام رسان در جهان به شمار مي‌رود، حالا با انتشار بيانيه و پيامي اعلام کرده است که کاربراني که از اپليکيشن‌هاي غير رسمي و مشابه با نام‌هاي واتس اپ پلاس (WhatsApp Plus) و واتس اپ جي‌بي (GB WhatsApp) استفاده مي‌کنند، هر چه زودتر تمامي اطلاعات موجود و ذخيره شده خود را از آن خارج کرده تا در صورتي که شرکت واتس اپ تصميم گرفت اقدام به حذف اين اپليکيشن‌ها کند، اطلاعات و پيام‌هاي رد و بدل شده آنها تحت تأثير قرار نگيرد و به طور کلي حذف نشود.

بر اساس گزارش وب سايت livemint، واتس‌اپ که يکي از بزرگترين زيرمجموعه‌هاي فيس بوک به شمار مي‌رود، به تازگي اعلام کرده است که جلوي فعاليت اپليکيشن‌هاي واتس‌اپ تقلبي و قلابي را خواهد گرفت چرا که به امنيت سايبري آنها اعتقادي نداشته و بر اين باور است که آنها هيچ تعهدي در قبال حفاظت از حريم خصوصي کاربران ندارند.

اپليکيشن پيام‌رسان واتس‌اپ نيز از قابليت Encryption End- to End يا رمزنگاري پيشرفته پشتيباني مي‌کند و از پروتکل‌هاي پيشرفته‌اي براي حفظ حريم شخصي کاربرانش برخوردار است. اين اپليکيشن که براي تمامي سيستم‌هاي عامل اندرويد، iOS و ويندوز قابل استفاده است، در سال 2016 ميلادي لقب پرکاربردترين پيام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضريب امنيت سايبري بالايي دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده ميان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصي و خصوصي آن‌ها از سوي نهادهاي ديگر قابل رصد و ردگيري نخواهد بود.

شرکت فيس‌بوک با در اختيار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال 2014، 19 ميليارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نيز با معرفي و افزودن قابليت‌هاي جديد بدنبال جذب و حفظ طرفداران اين پيام‌رسان بوده است. طبق آخرين آمارهاي منتشر شده در سال 2018، پيام‌رسان واتس اپ هم اکنون ميزبان بالغ بر 1 ميليارد و 300 ميليون کاربر فعال در ماه است.

براي مقايسه بايد گفت بر اساس آمار، واتس‌اپ بالغ بر يک ميليارد کاربر فعال در جهان دارد اين در حاليست که تلگرام 200 ميليون کاربر فعال در ماه داشته است.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو