آخرين آمارها نشان ميدهد بخش بزرگ بازار ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور همچنان در اختيار اپراتورهاي موبايل است و ماحصل فعاليت 5 سال اخير براي 2 اپراتور رشد مشترک و يک اپراتور ريزش مشترک بوده است.
تي آي سي نيوز- بررسي شاخصهاي ارتباطي بازار ارتباطات و فناوري اطلاعات در آخرين گزارشهاي ارايه شده ، نشان ميدهد بخش بزرگ اين بازار همچنان در اختيار اپراتورهاي موبايل است که زيرساخت ديگر صنايع در بازار ICT نيز به شمار ميآيند.
اين گزارشها آخرين وضعيت بازار اپراتورهاي موبايل ايران را اعلام کرده که براين اساس تغيير تعداد مشترکان هر 3 اپراتور، تغيير اندازه اين بازار در 5 سال گذشته قابل احصاء است.
| همراه اول | ايرانسل | رايتل |
تعداد مشترکان سال 93 | 40,437,655 | 28,114,580 | 2,367,948 |
ضريب نفوذ سال 93 | 57.01 | 39.63 | 3.34 |
تعداد مشترکان سال 94 | 43,485,071 | 30,546,140 | 1,883,295 |
ضريب نفوذ سال 94 | 57.27 | 40.23 | 2.48 |
تعداد مشترکان سال 95 | 48,986,225 | 32,121,049 | 1,776,173 |
ضريب نفوذ سال 95 | 59.10 | 38.75 | 2.14 |
تعداد مشترکان سال 96 | 52,614,868 | 33,155,958 | 2,561,590 |
ضريب نفوذ سال 96 | 59.56 | 37.53 | 2.90 |
تعداد مشترکان سال 97 | 53,857,297 | 33,234,972 | 1,617,631 |
ضريب نفوذ سال 97 | 60.70 | 37.46 | 1.82 |
آمار اين جدول نشان ميدهد در 5 سال اخير تعداد مشترکان همراه اول 33.18 درصد و تعداد مشترکان ايرانسل 18.21 درصد رشد داشته است و رايتل ريزش 31.68 درصدي تعداد مشترکان را ثبت کرده است.
بيشترين ضريب نفوذ به ترتيب در اختيار اپراتور اول، دوم و سوم است.
منبع: فارس