جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اينترنت اکسپلورر را هرچه سريعتر حذف کنيد

اينترنت اکسپلورر

سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲:۰۰


به تازگي محققان و کارشناسان امنيتي به کاربران هشدار داده‌اند که مرورگر اينترنت اکسپلورر از رايانه خود به طور کلي حذف کنند.

تي آي سي نيوز- چندي پيش کارشناسان و پژوهشگران فعال در حوزه امنيت سايبري به کاربران در فضاي مجازي اعلام کرده‌اند که به هيچ عنوان از مرورگر اينترنت اکسپلورر ( internet explorer) استفاده نکنند چرا که مايکروسافت مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که ديگر از اين مرورگر اينترنتي پشتيباني نکرده و براي آن نيز به روز رساني‌هاي امنيتي و نرم افزاري ارائه نخواهد داد همين امر کافي است تا دليل محکمي به شمار بيايد تا کاربران ديگر از آن استفاده نکنند.

امنيت سايبري و حفاظت از حريم خصوصي کاربران يکي از مسائلي است که در سال‌هاي اخير از اهميت بيشتر و بسزايي برخوردار شده است.

اما حالا به تازگي گزارش‌هاي منتشر شده از سوي کارشناسان امنيتي نشان مي‌دهد که علاوه بر آن که استفاده از مرورگر اينترنت اکسپلورر مي‌تواند براي حريم خصوصي کاربران دردسرساز و خطر آفرين باشد و به هکرها اجازه نفوذ و دسترسي به اطلاعات شخصي آنها را بدهد، بلکه حتي عدم استفاده از اين مرورگر اينترنتي نيز مي‌تواند به همان اندازه براي آنها خطر آفرين و از لحاظ امنيتي مشکل ساز باشد.

اين کارشناسان بر اين باورند که نقص‌هاي امنيتي و آسيب پذيري‌هاي موجود در مرورگر مذکور اين امکان را به هکرها و مجرمان سايبري مي‌دهد تا تمامي داده‌هاي مورد نظر خود را از رايانه کاربران به سرقت برده و به آنها دسترسي پيدا کنند و براي اهداف و انگيزه‌هاي شما خود از آنها سو استفاده کنند.

بر اساس گزارشي که در وب سايت به اکونوميک تايمز آمده است، همين که نرم افزار مرورگر اينترنت اکسپلورر براي يک رايانه نصب شده باشد و در صورتي که مورد استفاده قرار نگيرد، دريچه و پنجره‌اي براي نفوذ و ورود هکرها و مجرمان سايبري به شمار مي‌رود و آنها قادر خواهند بود به راحتي با استفاده از حفره‌هاي امنيتي موجود در آن به تمامي اطلاعات مورد نظر خود دست پيدا کنند.

اين آسيب پذيري که در آخرين نسخه اين مرورگر اينترنتي مشاهده شده بيشتر از همه کاربران سيستم عامل‌هاي ويندوز 7 و 10 را هدف قرار گرفته است.

به اين ترتيب تمامي کارشناسان امنيتي از کاربران رايانه و گوشي‌هاي هوشمند درخواست کرده‌اند که هر چه سريع‌تر اين برنامه را از رايانه و دستگاه الکترونيکي مورد استفاده خود حذف و لغو نصب کنند تا راه ورود هکرها را به اطلاعات خود سد کرده و ببندند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو