از ميانه سال گذشته رشد مصرف بنزين در کشور روند صعودي به خود گرفت و عملا دستاوردهاي کارت سوخت و سامانه سهميه بندي سوخت که از ميانه دهه ?? به اقتصاد وارد شد، از بين رفت اين موضوع عاملي شد که بحث بازگشت کارت سوخت و سهميه بندي بار ديگر تقويت شود که اين موضوع با گراني CNG تقويت شد.
ticnews - انتهاي دهه 80 بود که کارت سوخت و بعد از آن سهميه بندي بنزين به اقتصاد ايران و خانوار وارد شد، اين برنامه با سه بار رشد قيمت از 100 تومان به 400 تومان، از 400 تومان به 700 تومان و از 700 تومان به 1000 تومان در هر ليتر همراه بود که با روي کار آمدن دولت يازدهم و سکانداري بيژن نامدار زنگنه در وزارت نفت، اين کهنه سوار وزارت در ايران معتقد بود در زمان فعلي با توجه به شرايط اقتصادي و اجتماعي جامعه حذف کارت سوخت و اين سامانه هيچ خروجي به همراه ندارد و تنها هزينه سنگين نگهداري از سامانه براي دولت و وزارت نفت را به همراه دارد.
اما از سال گذشته با توجه به نوسان نرخ ارز قاچاق سوخت سود قابل توجهي را نصيب افراد ميکند و اين موضوع عاملي شده تا ميزان مصرف سوخت در کشور افزايش قابل توجهي به خود بگيرد از اين رو بار ديگر ورود کارت سوخت و سهميه بندي بار ديگر مطرح شد که اين طرح تا هفته گذشته راه به جايي نبرد اما به نظر ميرسد با توجه به رشد قيمت 39 توماني گاز مايع، احتمال دارد بار ديگر قيمت بنزين افزايش و سهميه بندي به عرضه بنزين وارد شود.
منبع : ايسنا