جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دليل کاهش سقف انتقال وجه بانکي در برخي اپليکيشن‌ها

اپليکيشن - کسب و کار - درآمد

دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶:۰۰


مدتي است که سقف انتقال وجه در برخي تراکنش‌هاي اپليکيشني کاهش يافته که در اين باره قائم مقام شرکت آسان پرداخت مي‌گويد تصميم‌گيري درباره سقف و انجام هر تراکنش با خود بانک‌هاست.

ticnews -اپليکشين‌هاي انتقال وجه بانکي و غيربانکي کمک زيادي به کاهش مراجعه حضوري به دستگاه‌هاي خودپرداز و شعب بانک‌ها کردند و از اين طريق مردم نيز به آساني انتقال وجه خود را انجام مي‌دادند.

اين در حالي است که از مدتي پيش، گلايه‌هايي مبني بر کاهش سقف انتقال وجه در اين اپليکيشن‌ها از سوي مردم مطرح شد؛ به طوريکه پيش از اين امکان انتقال وجه تا سه ميليون تومان در اپليکيشن‌ها فراهم بود اما اکنون درباره برخي اپليکيشن‌ها و بانک‌ها اين رقم کاهش يافته است.

البته در حال حاضر سقف انتقال وجه در همه اين اپليکيشن‌ها و در بانک‌هاي مختلف باهم برابر نيست و ممکن است در اپليکيشن‌هاي مختلف و از مبدأهاي بانکي مختلف، سقف انتقال وجه متغير باشد.

در همين راستا، مهدي شهيدي - قائم مقام شرکت آسان پرداخت (آپ) - در گفت‌وگو با ايسنا، درباره کاهش سقف انتقال وجه بين بانکي در اين اپليکيشن، گفت: نه بخش‌نامه جديدي ابلاغ شده و نه تغيير خاصي در اين اپليکيشن صورت گرفته است، بلکه اين سياست بانک‌هاست که سقف انتقال وجه را در اپليکيشن‌هاي مختلف تا چه اندازه نگه دارند.

وي با بيان اينکه از روز اول هم طبق مقررات بانک مرکزي، سقف انتقال وجه در اپليکيشن‌هاي غيربانکي يک ميليون تومان تعيين شده بود، اظهار کرد: تعدادي از بانک‌ها با مسئوليت خودشان انتقال وجه را تا سقف سه ميليون تومان تعيين کرده بودند و تعدادي از بانک‌ها نيز تا سقف يک ميليون تومان بود.

شهيدي افزود: برخي بانک‌ها نيز در ابتدا سه ميليون را در نظر گرفته بودند و پس از مدتي آن را به يک ميليون تومان کاهش دادند.

قائم مقام شرکت آسان پرداخت با بيان اينکه اين اپليکيشن در اين باره تصميم‌گير نيست و نبايد هم باشد، تصريح کرد: هر تراکنشي که اپليکيشن آپ دريافت مي‌کند را مستقيماً براي بانک مبدأ مي‌فرستد و سياست اين بانک در ميزان انتقال وجه تأثيرگذار است؛ در واقع بانک مبدأ تصميم مي‌گيرد که اين تراکنش را انجام دهد يا خير. 

وي با بيان اينکه در حال حاضر 70 درصد از بانک‌هايي که با آسان پرداخت کار مي‌کنند تراکنش‌ها را تا سقف سه ميليون تومان انجام مي‌دهند، اظهار کرد: برخي بانک‌ها مثل اقتصاد نوين تراکنش‌هاي يک ميليون توماني تا سقف سه ميليون تومان را مي‌پذيرند و برخي چون ملت و سامان نيز کلاً تا سقف يک ميليون تومان را انجام مي‌دهند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو