یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولين شهر هوشمند در ايران کليد خورد

شهر هوشمند

سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰:۰۰


همزمان با روز ملي خليج فارس، پروژه طراحي شهر هوشمند بوشهر با همکاري دستگاه هاي حاکميتي و اجرايي استان بوشهر، توسط مرکز گسترش فناوري اطلاعات (مگفا) آغاز شد.

ticnews - عبدالکريم گراوند استاندار بوشهر در نشست با مجريان طرح بوشهر، شهر هوشمند گفت : اجراي طرح شهر هوشمند در بوشهر مي‌تواند بستر اشتغال و توسعه شهري را به دنبال داشته باشد و بايد از اين فرصت نهايت بهره را ببريم.

استاندار بوشهر با قدرداني از پيگيري معاونت اقتصادي استانداري، شهردار و شوراي شهر بوشهر براي اجراي طرح شهر هوشمند اضافه کرد: با توجه به اينکه طرح شهر هوشمند به عنوان پايلوت در بوشهر اجرا خواهد شد، اميدواريم بوشهر الگوي مناسبي براي ساير شهرهاي کشور در اين زمينه باشد.

گراوند بر ضرورت تسريع در اجراي طرح شهر هوشمند در بوشهر تاکيد کرد و گفت: با توجه به حمايت امام جمعه بوشهر از طرح‌هاي دانش بنيان و همچنين طرح شهر هوشمند، بايد از اين فرصت براي تسريع در اجراي طرح مذکور بهره ببريم.

وي بيان داشت: اقتصاد مبتني بر دانش يکي از ضرورت‌هاي استان بوشهر است و اجراي طرح شهر هوشمند هم يکي از طرح‌هايي است که زمينه براي بهره مندي از تکنولوژي روز را براي ارائه خدمات شهري فراهم مي‌کند.

استاندار بوشهر تصريح کرد: شورا و شهرداري بوشهر در اين زمينه پيگيري خوبي داشتند و انتظار داريم در اجراي اين طرح ضمن تسريع در اجرايي شده آن، از ظرفيت تحقيقات دانشگاهي در زمينه شهر هوشمند بهره کافي ببريد.

گراوند خاطرنشان کرد: بايد از تحقيقات انجام شده مراکز دانشگاهي در زمينه شهر هوشمند براي اجراي طرح هوشمند هم استفاده کرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو