یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اپليکيشن‌هاي موبايل مجوز فروش بليت هواپيما ندارند!

بليط

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸:۰۰


سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرد که اپليکيشن‌هاي موبايلي مجوز فروش بليت هواپيما ندارند و اين اقدام از سوي آنها بدون طي شدن مسير قانوني است.

ticnews- رضا جعفرزاده با اشاره به اين‌که صرفاً دفاتر خدمات مسافرت هوايي که داراي مجوز بند «الف» از سوي سازمان هواپيمايي کشوري هستند و با معرفي سايت‌هاي فروش که به تأييد اين سازمان مي‌رسد مي‌توانند اقدام به فروش بليت هواپيما کنند، اظهار کرد: ساير سايت‌ها و مجاري فروش بليت هواپيما از نظر سازمان هواپيمايي وجاهت قانوني ندارند.

وي با اشاره به اين‌که دفاتر خدمات مسافرت هوايي داراي مجوز بند "الف" در صورتي که بخواهند به صورت الکترونيکي اقدام به فروش بليت کنند مي‌توانند با اخذ مجوز در اين رابطه اقدام کنند، بيان کرد: اسامي دفاتر و سامانه فروش الکترونيکي مجاز داراي مجوز بند «الف» روي سايت سازمان هواپيمايي قرار دارد و علاوه بر اين سيستم اصالت‌سنجي روي سايت اين سازمان به آدرس www.cao.ir قرار گرفته تا متقاضيان نسبت به صحت بليت خود اقدام کنند.

سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري، افزود: علاوه بر اين دفاتر خدمات هوايي که داراي مجوز بند «ب» از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هستند مي‌توانند به صورت تور اقدام به فروش مجاز بليت کنند.

جعفرزاده با تاکيد بر اين‌که اقدام غيرقانوني فروش بليت از سوي سايت‌ها و نيز اپليکيشن‌ها در دستور کار سازمان هواپيمايي کشوري قرار دارد، اعلام کرد: اگر در اين رابطه گزارشي نيز از سوي مردم به سازمان هواپيمايي کشوري ارجاع داده شود، در جهت برخورد با متخلفان اقدام مي‌شود.

به گزارش ايسنا، مسافران مي‌توانند با مراجعه به سايت سازمان هواپيمايي کشوري و انتخاب گزينه استعلام بليت صادره نسبت به صحت بليت خريداري شده اقدام کنند و يا با انتخاب گزينه نرخ‌نامه بليت شرکت‌ها از قيمت پرواز هريک از شرکت‌هاي هواپيمايي در مسيرهاي تعريف شده مطلع شوند.

منبع: اينسا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو