یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

نهادینه کردن فرهنگ کاربری ICT باید از مدارس آغاز شود

حکيم جوادي

شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵:۰۰


اگر بخواهیم فرهنگ به کارگیری فناوری اطلاعات را در میان مردم نهادینه کنیم، باید این موضوع را با برنامه ریزی مناسب از سطح مدارس آغاز کرد.

وایمکس نیوز - علی حکیم جوادی، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمندسازی مدارس، با بیان این مطلب گفت: با توجه به مواردی که دراین نمایشگاه عرضه شده است، به نظر می رسد ساز و کار لازم برای ترویج فرهنگ به کارگیری از فناوری اطلاعات فراهم شده است.
وی افزود: هم اکنون این امکان فراهم شده تا کودکان از ابتدای ورود به مدرسه با ابزارهای IT آشنا شده و نحوه استفاده صحیح آنها را آموزش ببینند.
وی گفت: با طراحی مناسب نرم افزارهای بومی و جذاب برای کودکان و همچنین ارایه آموزش های لازم، کودکان می توانند از ابزارهایی که فناوری اطلاعات در اختیار آنها قرار می دهد برای کسب علم استفاده کنند.
معاون وزیر ارتباطات یکی از برنامه های سازمان فناوری اطلاعات را حمایت از توسعه فناوری اطلاعات دانست و گفت: در همین راستا و به منظور افزایش سرعت رشد IT در استان ها، حمایت های خوبی در زمینه های مختلف صورت گرفته است.
وی با بیان این مطلب که استفاده از فناوری اطلاعات زمینه تحول بسیار عظیمی را در زندگی بشر فراهم کرده است، ادامه داد: باید فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در جامعه نهادینه شود تا همه بتوانند از مزایای کاربردی این فناوری استفاده کنند.
وی گفت: یکی از مواردی که باید مورد توجه ویژه بخش های مختلف قرا گیرد، تولید محتوای مفید وکاربردی برای عرضه در سطح جامعه به کمک ابزارهای فناوری اطلاعات است.
بر اساس این گزارش بهره برداری از ایمیل بومی راه اندازی شده توسط آموزش و پرورش استان خراسان رضوی توسط علی حکیم جوادی، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات آغاز شد.
این وبگاه امکان ارایه ایمیل، به حدود سه میلیون کاربر ایرانی را دارد که بومی بوده و امکانات ویژه ای نظیر پاسخ خودکار به ایمیل نیز در آن طراحی شده است.
همچنین این گزارش حاکی است، نوری، معاون وزیر آموزش و پرورش، امیر حسین محبعلی، مدیر کل برنامه ریزی و کنترل برنامه های سازمان فناوری اطلاعات و حسین شکوری، مدیر دفتر رییس سازمان فناوری اطلاعات، علی حکیم جوادی را در این دیدار همراهی کرده اند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو