پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصاوير دستکاري‌ شده در فتوشاپ را تشخيص دهيد!

فتوشاپ

یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹:۰۰


شرکت ادوب (Adobe) با همکاري دانشمندان هوش‌مصنوعي دانشگاه برکلي توانسته به ابزار جديدي براي تشخيص عکس‌هاي دستکاري شده با نرم افزار فتوشاپ دست يابد.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- شرکت ادوب به عنوان توسعه دهنده نرم افزار محبوب و کاربردي فتوشاپ به منظور مقابله با انتشار اخبار کذب و دروغين به تازگي با همکاري محققان و پژوهشگران هوش مصنوعي فعال در دانشگاه برکلي آمريکا موفق شده‌اند تا به ابزار جديدي دست يابند که قادر است عکس‌ها و تصاوير دستکاري شده توسط نرم افزار فتوشاپ را که براي ويرايش و اصلاح عکس استفاده مي‌شود، شناسايي کرده و با استفاده از قابليت بازگشت به حالت اوليه، به کاربران اين امکان را بدهد که تصاوير دروغين منتشر شده در فضاي مجازي را به درستي تشخيص دهند.

اين ويژگي و قابليت جديد که ليکوئيفاي ( Liquify ) نام دارد، به عقيده کارشناسان و تحليلگران فعال در حوزه فناوري موجب کاهش اخبار کذب و دروغين و همچنين شايعه‌هاي بي پايه و اساس در اينترنت و فضاي مجازي خواهد شد.

بر اساس گزارش وب سايت سي‌نت، نرم‌افزار قدرتمند فتوشاپ شامل پنجره‌ها و ابزارهايي است که هر يک امکان انجام کاري روي تصاوير را به کاربران مي‌دهد. کاربران در ويرايش تصاوير قادر خواهند بود براي تغيير سايز، تغيير حجم تصوير، برش عکس، روتوش، بازسازي تصاوير قديمي، اصلاح رنگ، درج متن، بهبود کيفيت، افکت دهي و… از فتوشاپ استفاده کنند.

اين نرم‌افزار براي طراحي کارهاي گرافيکي پيشرفته همچون طراحي‌هاي چاپ يا وب از فتوشاپ استفاده کنيد. طراحي گرافيک سايت، طراحي بنر، لوگو، تيشرت، بروشور، پوستر، کارت ويزيت، ست اداري، تراکت نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

منبع: ايسنا

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو